Boldog Batthyány László Katolikus Általános Iskola




9900 Körmend, Kölcsey u. 12.
telefon: 94/594-398
e-mail: bblkai@martinus.hu






A záródélután programja

2019.március 22.

A program megnyitója - Mészáros Árpád intézményvezető

Csata Katalin dala a környezetbarát közlekedésről

Vargovics András – A víz 8. a

A víz fizikai jelentősége- Szabó Jana 8. b

Miért kell védeni a vizeket? Halmosi Anna 4.a és Budai Bernadett 8.a

A víz fontos! (német nyelven) Bertalan Dorina és Scheiber Szonja 5.b

Te mit tudnál tenni a vizek védelméért? Dienes Jázmin 4. a és Papp Ádám 5.b

Molnár Levente 8.b: „ A Víz világnapjára” című verse

Miért ne? 7. a filmje – Bertalan Maja, Faragó Lea. Nagy Luca.Tóth Csenge, Töltl Nelli

Szerinted miért jobb, ha biciklivel, rollerral vagy gyalog jársz iskolába, mintha autóval visznek? Gombás Petra 4.a

Az elektromos autóról Kártyás Gergő 7.a

Környezetbarát közlekedési eszközökről angolul Veszprémi Botond 8. b

Molnár Levente 8. b verse: Környezetbarát közlekedés

Film a környezetbarát közlekedésről, készítette:Faragó Dorka és Walter Bianka 8. a

Az elektromos roller: Csata Katalin, Kovács Virág, Nagy Barbara, Tandl Zsanett 7. b

Hoverboard: Gaál Szilárd, Markovics Gergő, Molnár Benedek, Nagy Marcell 7. b

Körköz: prezentáció a kémia órán végzett porszennyezés mérésről: Bandi Emma, Horváth Réka,Nagy Luca, Tóth Csenge, Töltl Nelli 7. a

Miért építetnének több bicikliutat Körmenden a hetedikesek? Halper Jázmin, Koroknyai Petra, Nagy Barbara, Nagy Marcell, Markovics Gergő

Sárga tengeralattjáró-ének Forgács Zsófia és Szakály Petra 8. b

A témahét zárása: Mészáros Árpád intézményvezető
















Tőzike-túra

 

Idén sem marad el a hagyományos tőzike-túra!

Indulás: március 13.-án 13:15-kor az A épület oldalsó kapujától.

Várható érkezés: kb. 16: 00 óra

Réteges öltözködés, kényelmes cipő, innivaló az útra ajánlott!

Telefont, fényképezőgépet hozhattok.

Alsós csoportok csatlakozását is szeretettel várjuk!


















Fenntarthatósági témahét tervezet

2019. március18 - 22.

 

1. Témák:

- közösségi közlekedés

- víz,

- Globális célok:  Jó egészség; Fenntartható városok és közösségek; Fellépni az éghajlatváltozás ellen

 

 2. Versenyek:

-szelektív hulladékgyűjtési verseny – PONTVELEM

-ZöldOkos Kupa online fordulók: már lezajlott, több felsős csapatunk vett részt

 

3. Óratervek, mintaprojektek, helyi óratervek projektek

 

a, mintaprojektek, óratervek alapján

- Vízipók birodalmában (alsó)

- Egy csepp vízből:

  Mindennapi vízhasználat: 5. évfolyam természetismeret

   Érzékszervi megfigyelések: 6. évfolyam természetismeret

   Változó víz: Víz a művészetben

            - Szeresd a biciklidet! 7. évfolyam technika

- Autó2 O2 (járműszámlálás, porszennyezés megfigyelése, levegőszennyezés    7. évfolyam kémia)

- Nézz szembe a szemeteddel! 6. évfolyam természetismeret

 

b, helyi óratervek projektek

- Közlekedés projekt 8. évfolyam fizika

- Vizek védelme, érvelés 8. évfolyam magyar

- Közlekedés projekt angolul 8. évfolyam

- Vizes projekt németül 5. évfolyam

- Körmend közlekedésének története: 5. évfolyam hon-és népismeret

 

4. Pályázatok országos és iskolai és intézmények közötti

 

a, országos

-Fogadj Örökbe egy vizes élőhelyet! Beadási határidő: máj. 15. 7. évfolyam

 

b, helyi

-A víz 5-6. évfolyam

-A víz (biológia, fizika földrajz, kémia tudományok oldaláról) 7-8. évf.

 

c, intézmények közötti:

A Pinkamindszenti Közösségi Ház és a mi intézményünk közös pályázata és programja (3-8.évfolyam). Pályázat: KÖRKÖZ: környezetbarát közlekedés.

Pinkamindszent, március 18. délután: a pályaművekből készült kiállítás megtekintése, díjazása, előadás a biztonságos közlekedésről (iskola rendőr), az IKSZT udvarán a gyerekek a saját eszközeikkel bemutatót tartanak, vetélkednek. A pályázók külön busszal, pedagógus kísérettel mennek a programra és térnek vissza Körmendre.

 

 

5.Egyebek:

A 2-8. évfolyam minden tanulója röviden válaszol 3, a témahéttel kapcsolatos kérdésre. A záró délutánon a legérdekesebbeket felolvassák a válaszadók.

 

6. Záró délután: március 22.

Résztvevők: diákok, nevelők, érdeklődő szülők

Helyi sikeres pályázatok, tanórákon készült projektek bemutatása, díjazása.

Kiállítás az órákon készült anyagokból.

Díjazás: PONTVELEM jutalom pénzből.

Megvendégelés: iskolagyümölcs-program felajánlásából.







Örökös Ökoiskola


Intézményünk számára a tegnapi nap során adták át azt az oklevelet, amely tanúsítja, hogy iskolánk az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Agrárminisztérium által támasztott feltételeknek évek óta megfelel.
Az intézmény 2018. szeptember 1-től visszavonásig jogosult az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA cím és logó használatára.





Egészségnevelési délután

 

Időpont: 2018.11. 29. (csütörtök) 14:15-től 15:30-ig.

Helyszín:  hidegtál. és plakátkészítés: ebédlő

                  elméleti vetélkedő: nagyterem

                  eredményhirdetés : ebédlő

Csapatok: elméleti vetélkedő: 4fő

                   hidegtálkészítés: 3 fő

                   plakát: 2 fő

 

Elméleti vetélkedő és a plakátkészítés:

Résztvevők (4-8. osztály)

Téma: Tisztálkodás, tisztaság (A tisztaság fél egészség!)

-          A bőr tisztántartása, bőrápolás.

-          Hajápolás.

-          Köröm ápolás.

-          Fogápolás.

-          A tisztálkodás hiányával kapcsolatos betegségek.

Ismeretek szerzése : Internet, környezetismeret, természetismeret, biológia tankönyvek

Az elméleti csapatok előzetesen kapnak egy verset is, amelyhez A/4-es nagyságban, illusztrációt kell készíteniük. Az elkészült művet a vetélkedő délutánján mutatják be a csapatok, ahol kérjük a vers előadását is (lehet csak felolvasás is).

A plakátkészítéshez a kartont a helyszínen kapja mindenki, a többi eszközt (esetleg még kivágott képeket) hozzák magukkal!

 

 Hidegtálkészítés:

(Résztvevők 5-8.)

Téma: állatok

Minden csapat kap:

2 burgonyát, 2 sárgarépát, 1 uborkát, ½ káposztát, 2 almát, 2 narancsot 1 körtét. Csak díszítő elemeket lehet hozni (pl.: fogpiszkáló, szegfűszeg, stb).

A rendelkezésre álló 1 óra alatt a helyszínen kell elkészíteni a kapott zöldségekből, gyümölcsökből az állatokat, rendet rakni a munka után és megteríteni az asztalt 3 főre.

Az eszközöket, amivel dolgoznak, a terítéshez szükséges „kellékeket” a csapatok hozzák magukkal!

Fő szempontok az értékelésnél:

-csak a megadott alapanyagokat használták fel, de azt lehetőleg maradéktalanul

-rendet raktak a csapatok maguk körül

- szép a terítés

 

15:15-kor az ebédlőben találkozik minden versenyző csapat, ekkor kerül sor a hidegtálak és plakátok értékelésére és az összesített eredmény kihirdetésére.

 

Mindenkinek jó felkészülést kívánunk!

 

 




Vulkánkitörés 6.a

A felvételeket készítették: Dolgos Anna és Tiborcz Boglárka


Vulkánkitörés 6.b

A felvételeket készítette: Horváth Fanni és Körmendy Lídia     





"Laknak-e nálatok állatok?"

Az 5.a osztály október 12-én az 5.b pedig október 17-én témanapon vett részt

Vasalján és Pinkamindszenten.

Témanapról szóló tudósítás ide kattintva érhető el.



ÁLLATOK VILÁGNAPJA

Hagyományainkhoz híven október 4.-én témanapot tartottunk az 5. évfolyamon. A tanulók az előre, csoportokban elkészített prezentációkat mutatták be társaiknak, magyarországi védett állatokról.

A bemutatók az alábbi linkeken érhetők el:

1. 5.a erdei pele

2. Farkas5.b

3. Fekete harkály 5.b 

4. Fülemüle 5.b

5. Hegyes orrú denevér 5.a

6. Meggyvágó 5.b 

7. Sárgarigó 5.b

8. töviszúró gébics 5.a

9. A VIDRA 5.a


A helyszínen plakátokat is készítettek ezekről, majd a hallottak alapján rejtvényeket fejtettek meg. Puzzle és állatokat utánzó mozgásos játékok tették vidámmá a napot. A világnapi programhoz kapcsolódott október 10-én a vándorsólyomról levetített film megtekintése is. Alsós és felsős diákok egy totó kitöltésével bizonyították be mennyire figyelték meg az év madaráról a legfontosabbakat. Ezután csoportokban tekintették meg azt a madarakról szóló kiállítást, ami az iskola tanulóinak meghirdetett pályázatra készített művekből alakult ki.

Képek: (Galéria)

A pályázat eredménye:

1.     Dienes Aliz  2.a

2.     Németh Dániel 4.b

3.     Molnár Boglárka 1.a

 

TOTÓ az év madaráról- a legjobbak:

Alsó tagozaton:

Nagy Míra 4.a

Dienes Jázmin 4.a

Decsi Márk 4.a

Laposa Boglárka 4.a

Halmosi Anna 4.a

Halmosi Dézi 4.a

Farkas Anna 4.a

Geller Petra 4.b

Takács Pálma 4.b

Marics Lora 3.a

Grózinger Maja 3.a

Csapó Emma 3.a

Scheer Emília Zoé 3.a


Felső tagozaton:

Komáromi Kornél 5.b

Szalai Csongor 5.b

Boros Ádám 5.a

Papp Máté 5.b

Tyahor Patrik 6.b



Gratulálunk!





 

Az elmúlt években végzett tudatos, fenntarthatóságra nevelés és sikeres pályázatunk eredményeként iskolánk szeptember elsejétől az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA címet viselheti. Köszönjük a szülők munkáját, támogatását, amit annak érdekében végeztek, hogy tanulóink a fenntartható fejlődés szellemében nőhessenek fel. További segítségükre számítva neveljük gyermekeiket, hogy környezetünkért, Földünkért felelős felnőttek váljanak belőlük.

http://ofi.hu/okoiskolak-adatbazisa



 

Iskolánk a potvelem által meghirdetett mobil és e-kütyü gyűjtőversenyen megyei 1. helyezést ért el.

Gratulálunk diákjaink aktív gyűjtőmunkájához, köszönjük a szülők segítő támogatását!



2017-18.


Erdei iskolában jártunk

A 6. évfolyam 40 tanulója és 4 nevelője 2018. május 9-11-ig töltött felejthetetlen három napot az Őrségben. Hagyományainkhoz hűen most is a szaknyéri Napsugár Ifjúsági Tábor biztosította a szálláshelyet és a szakmai programot. Természetesen a kirándulást megelőzte itthoni kutatómunka is, a tanulók projektmunka keretében dolgozták fel a kapott feladatokat. Foglalkoztak az Őrségi Nemzeti Park történetével, jellegzetes növényeivel és állataival, az Őrség építészetével és népművészetével, ezzel is ráhangolódva a kirándulásra.

Érkezés után rögtön gyalogtúrára indultunk Szőcére a Lápok Házába, és megcsodáltuk a tavaszi színekben pompázó tőzeglápot is.  A túra során testközelből is megismerkedtünk az Őrség jellegzetes növény- és állatvilágával. Visszaérkezésünk után a táborban kézműves foglalkozás - fába égetés pirográf technikával – várt ránk. A nap útinapló írásával, jókedvű beszélgetéssel, és közös énekléssel zárult.

A második napon délelőtt és délután is kézműves foglalkozásokon vehettek részt diákjaink. Kipróbálhatták az íjászkodást, gyertyadíszítést, korongozhattak, megismerkedhettek néhány hasznos gyógynövénnyel, szőhettek képet különféle növényekből. Este vetélkedőn mérhették össze tudásukat az eddig tanultakból és tapasztaltakból. Este nagyon jól esett a saját magunk sütötte kürtős kalács.

Az utolsó napon buszos kirándulásra indultunk az Őrségbe, ahol először a pankaszi szoknyás haranglábat, majd Őriszentpéteren a katolikus templomot néztük meg.  Utunk végén Pityerszerre látogattunk el, ahol a régi épületek feltárták előttünk a hagyományos paraszti életmód jellegzetességeit. Mindannyian érdeklődéssel hallgattuk az idegenvezetőt, azért is, mert a következő tanévben – reményeink szerint – a HATÁRTALANUL! pályázat keretében ellátogatunk Szlovéniába is, ahol megismerkedünk hasonló stílusban épült épületekkel, és a szlovén Őrség jellegzetességeivel. 

Ezután élményekkel feltöltődve, sok-sok új ismerettel tértünk haza. Reméljük, hogy az ott látottak és hallottak beépülnek gyerekeink gondolkodásába, és lehetővé teszik majd, hogy természetet kedvelő és védő felnőttekké váljanak.

>>> Galéria <<<

Kovácsné Gerencsér Katalin
Böcskey Attiláné
osztályfőnökök






Jó hangulatú, tartalmas rendezvénnyel zártuk a Digitális és a Fenntarthatósági Témahetet. Verseket, mesét hallhattunk, prezentációkat láthattunk a tudatos vásárlásról, a hőszigetelésről, az energiatakarékosságról, a hulladékgazdálkodásról.
>>> Facebook képgaléria <<<
A Digitális Témahét legjobban sikerült prezentációja Papp Diána 8.a osztályos tanulónk alkotása. A Digitális Témahéten készült online könyvrendelések legjobbjai.


KÖLCSEYSEK FIGYELEM!   A digitális és fenntarthatósági témahét közös záró délutánját április 26.-án csütörtökön 14:15-kor tartjuk a nagyteremben   Tervezett programok: - a témahetek programjainak ismertetése - a tudatos vásárló 12 pontja címmel készült legjobb prezentációk bemutatása - az online könyvrendelések is a tudatos vásárlásról szólnak - a legsikeresebb irodalmi pályázatok is a tudatos vásárlásról szólnak - energiatakarékosság és hőszigetelés témában hallhatunk előadásokat a 6. és 8. évfolyam legsikeresebb projektjeiből - megtudhatjuk, hogy mennyit utaznak élelmiszereink és szállítás közben milyen környezetkárosító hatásuk van - az 5. a osztály  tanulói bemutatják a  „ Hulladék nem szemét” pályázatra készített alkotásukat, közben azt is megtudhatjuk, hogyan készült el a mű A héten készült plakátok, rajzok kiállítására is sor kerül. Ezek a későbbiekben az A épület irodák előtti folyosón a későbbiekben is megtekinthetők lesznek!  
Mindenkit szeretettel várunk!


Tőzike-túra Több mint százan indultunk el arra a Dobogó erdei túrára, amelyet ilyenkor március tájékán szervez a természettan munkaközösség iskolánkban. A borús idő ellenére bejártuk a szokásos útvonalt: a Rába-parti töltésen végig, egy erdei kis sétával gyönyörű tőzike-szőnyeget láthattunk, fotózhattunk. Ezzel a közös délutáni programmal zárul a tanítási időszakunk, s kezdjük a tavaszi szünetünket. Jó pihenést kívánunk minden tanárunknak és a diákjainknak egyaránt! 
>>> Tőzike-túra képgaléria <<<



"A HULLADÉK NEM SZEMÉT" - ezzel a címmel indított pályázatot a Csodaszarvas Tájpark Közhasznú Egyesület és a Szombathelyi Tankerületi Központ. Iskolánkból az 5.a osztály és még 4 tanuló alkotott egy csapatot és pályázott a felhívásra. Nagy szorgalommal, lelkesedéssel készült el a pályamunkánk.A pályázat alapján meghívást kapott az osztályunk március 27-re Rábahídvégre a Csodaszarvas Tájparkba, ahol egy hasznos délelőttöt töltöttünk el, egy ÖKO- programban vettünk részt. Ez a workshop a Földművelődésügyi Minisztérium támogatásával jött létre. 
A 3 órás programon a hulladék szelektálása, felhasználási lehetőségeinek megismerése mellett a jövő is téma volt: mi lesz, ha a környezetünket ilyen mértékben szemeteljük tovább. A fenntarthatóságról is képet kaptak a gyerekeink, interaktív módon ismerkedtünk a témával 6 helyszínen 8-9 fős csapatokban. Megnéztünk egy rövid filmet Földünk környezeti problémáiról, a hulladék újrahasznosíthatóságával kapcsolatban. A 6 helyszínen különböző hulladékokat szelektálhattunk, komposztáltunk ággallyakat, műanyag üvegeket "zsugorítottunk" össze könnyen szállíthatóvá, hajót készítettünk hulladék anyagokból?., és a végén egy 20 perces egyéni tesztet töltöttek ki a diákok az ott hallottakból. A helyszínen megtekinthettük a többi, 15 iskola beküldött anyagát is, a Kölcseys tavaszváró az ott dolgozóknak is nagyon tetszett. Nagyon jól éreztük magunkat, köszönjük szépen a lehetőséget!
>>> A HULLADÉK NEM SZEMÉT - Facebook képgaléria <<<

Pinkamindszenten jártunk...
... a HullAJÓ kiállítás megnyitóján. A Pinkamindszenti Közösségi Ház és iskolánk közös pályázatára anyagok újrahasznosításával készítettek tárgyakat felnőttek és gyerekek. A megnyitón volt ajándék, sütizés, maszk-készítés és játék is. A kiállítás tovább bővíthető, aki most kapott kedvet, február 12- ig még hozhatja alkotását. (Az iskolában Marietta néninek, vagy a kiállítás helyszínén lehet leadni a remekműveket.) A kiállítás-záró február 13-án lesz, ahol zsűrizés után további programok várnak az odalátogatókra.
>>> HullAJÓ kiállítás képgaléria <<<


Horváth Norbert 5.a osztályos tanuló a pontvelem téli időszaki e-kütyü gyűjtőversenyén országos 6. helyezett lett. Kiemelkedő gyűjtőmunkájáért EMOS ajándékcsomagot kapott . Gratulálunk!

Hulladékgyűjtés  Az idei tanévben október 6-7-én rendeztük meg a hulladékgyűjtést, amelyen az iskola valamennyi tanulója részt vett. Az eredmény az alábbi táblázatban található.
osztály kg létszám kg/fő helyezés
1. a 2217 25 89 4.
2. a 1524 21 73 6.
3. a 4600 22 209 1.
3. b 1349 18 75 5.
4. a 3101 19 163 2.
4. b 2694 26 104 3.
összesen 15485      
5. a 2744 21 131 4.
5. b 4385 26 169 2.
6. a 1556 21 74 8.
6. b 2282 20 114 6.
7. a 2781 21 132 3.
7. b 4054 23 176 1.
8. a 2375 25 95 7.
8. b 2807 23 122 5.
összesen 22984      
Mindösszesen 38469      
Valamennyi osztálynak gratulálunk! A gyűjtött papír ellenértékét az osztályok kiránduláshoz, táborozáshoz használhatják fel. A helyezettek jutalma
:
1. helyezett:
2000 Ft
(3. a, 7. b) 2. helyezett:
1500 Ft
(4. a, 5. b) 3. helyezett:
1000 Ft
(4. b, 7. a)  
  DIÁKÖNKORMÁNYZAT

5. évfolyam figyelem!!!
Állatok világnapja (október 4.)
Résztvevők: 5.a - 21 fő 5.b - 26 fő
Időpont: október 4.;  B szerda 1400-1600 
Előzetes felkészülés: -      
"> csoportok kialakítása:   5.a - 3x7 fős csoport      5.b - 2x6 fős csoport, 2x7 fős csoport

A csoportok vezetőinek feladata: -        a munka elosztása a csoporttagok között -        kihúzza a témát (ez lesz a csoport neve) -        határidő figyelése -        az anyag összegyűjtése a plakáthoz (képek, szövegek, feliratok, cím) -        gyűjtőmunka megszervezése -        a PPT határidőre való leadása
Témák: 


-        vidra

-        sárgarigó

-        fülemüle

-        fekete harkály

-        erdei pele

-        meggyvágó

-        tövisszúró gébics


Szempontok a PPT elkészítéséhez:


-        megjelenése (Hogyan néz ki?)

-        törzs - osztály - család

-        előfordulási hely

-        életmódja, táplálkozása

-        szaporodása


PPT leadási határideje:

-        szeptember 29. péntek

 Helyszínek, feladatok:

-        7.b: PPT bemutatásával max. 5 perces előadás

-        tornaterem: játékos sorverseny

-        7.b: plakátkészítés, vetélkedő


Kiállítás:

-        az elkészült plakátok az öko-falon lesznek megtekinthetők


Eredményhirdetés

-        október 5. 945: természettan szaktanterem

A jó hangulatú délutánon szoros eredmény született:

1.a fekete  harkályok csapata lett 45 ponttal, 2. a tövisszúró gébics csoport 43 ponttal, míg a 3. helyt az erdei pele csapata szerezte meg, 42 ponttal.




"Te szedd!"

 

Diákjaink írták:

  Szeptember 15-én délelőtt egy országos mozgalomban vettünk részt, mi 6-7. osztályosok.

  

...Kimentünk a Főtérre, ahol gyülekeztünk. Ott egy kicsi várakozás után megkaptuk a gumikesztyűket és a zsákot. A 7.b feladata volt a suli körül összeszedni a szemetet. Szerencsére azon a területen nem volt sok. Egy óra alatt végeztünk.

 Remélem, jövőre még kevesebb lesz a szemét.

Molnár Levente 7.b


...Ennek a programnak az volt a célja, hogy megtisztítsuk Körmend városát. Sok iskolából jöttek gyerekek. Innen a Kölcseyből, Somogyiból,a Rázsóból és még innen-onnan. Csapatokra osztottak minket, mindenki kapott gumikesztyű és egy nagy zsákot. Elindultunk. Nekünk a Bástya utcán kellett végigmennünk. Gergő egyszer csak felkiáltott:

- Nézzétek, mennyi hulladék!

A fele csapat odafutott és versengett, hogy ki szed több szemetet. Azért is jó volt, mert közben beszélgettünk a barátokkal.

 Nagyon sok szemetet szedtünk és tele lett a zsákunk. Szerintem nagyon jó, hogy minden évben, 7 egész éve megrendezi a város ezt a "Te szedd!" programot.

 Remélem, jövőre is megrendezik és akkor még több szemetet szedünk majd.

Varga Orsolya 7.b

 

...Már kora délelőtt elindultunk a Fő térre, de elég sokat vártunk, amíg kezdetét vette a rendezvény. Nem volt éppen kellemes a várakozás, mivel elég hideg volta levegő. Lassan már minden iskola felsorakozott, és a tanárok mindenkinek osztottak szemetes zsákot és gumikesztyűt. Aztán elindultunk szemetet keresni. Amikor mentünk az utcákon, elég érdekes és egyben undorító dolgokat találtunk. Például nutellás üveget, cigaretta csikkeket, sörös dobozokat. Mire az iskolához értünk már meg is töltöttük a zsákunkat.

Igaz eléggé elfáradtunk, de legalább megláttuk, milyen sokat szemetelnek az emberek.

 Mindenki tanulja meg, hogy a Földet védelmezni kell!

Forgács Zsófia 7.b

  >>>Képek<<<




2016-17.




Fenntarthatósági témahét

2017.04.24-28.

Pályázat

(7- 8. évfolyam)

 

Április 24-28. a "Táplálkozz tudatosan" témahét keretében

 TÁPANYAGOK

 címmel

pályázatot hirdetünk.

 

Az adott témát 3 természettudomány felől kell megvizsgálni:

- fizika: tápanyagok-energia

- biológia: a tápanyagok élettani hatásai

- kémia: a tápanyagok összetétele.

 

A pályamű készülhet:

- gépelt formában, tantárgyanként egy A/4 oldal és maximum 3 oldal melléklet (kép,      ábra, grafikon)

- prezentáció maximum összesen 9 dia (címoldal és forrásokat feltüntető dia nélkül).

 

Az elkészített pályaműveket pendrive - on kérjük leadni a szaktanároknak.

 

Leadási határidő: május 2.

 

Jó munkát kívánunk!

 

természettan munkaközösség




Témaheti fotó és irodalmi pályázatunk

 az iskola diákjai számára

"Good Food, Good Life:)"

 

Fotópályázat

Készítsetek olyan ételfotókat, mely a tudatos táplálkozásra hívja fel a figyelmet! A legjobb fotókat díjazzuk, és kiállítást készítünk belőlük.

Irodalmi pályázat

Írjatok olyan 2-6 soros reklámversikét, mely az egészséges  táplálkozásra és a tudatos vásárlói magatartásra hívja fel a figyelmet! A legjobb pályamunkákat itt is díjazzuk.

Beküldési határidő: 2017.04.28.

A pályamunkákat Pendliné Puskás Marietta tanárnőnek adhatjátok le! Elektronikus formában pedig az alábbi emailcímre küldhetitek: eredicseva@gmail.com

 

Induljon az "ötletelés", jó munkát kívánunk!




Tőzike-túra

 

2017. március 10-én került sor a hagyományos "Tőzike-túrára", több mint száz diák (4-8. évfolyam) és tizenegy nevelő részvételével.

 

Tőzike-túra

Fárasztó út vezetett a Dobogóhoz.

Végül megérte!

Útközben elkezdett esni az eső és a szél is fújt. Ha időjós lennék, tudtam volna, hogy nem ebben a ruhában kellett volna mennem.

A Dobogón rengeteg tőzike volt. A tanösvényen a legkeskenyebb úton is kinőtt a tőzike. Sok képet készítettünk.

Te miért szereted az erdőt és a tőzikéket?

Varga-Galyas Karolina 5.b


A képeket Takács Kristóf Károly 8.a osztályos tanuló készítette: kép galéria

A 6.a osztályos Faragó Dorka és Walter Bianka élménybeszámolója: Tőzike 17 ppt


Molnár Benedek 5.b osztályos tanuló így látta a túrát: 

Dobogó ppt 




A rejtve maradt csillagok

2017. március 9-én a hegyhátsáli Csillagvizsgálóban jártunk, a természettudományi gyakorlatok keretében. Nagy izgalommal készültünk az estébe nyúló kirándulásra. A régióban és a kistérségben ez az egyetlen csillagászati intézmény.

Az obszervatóriumban egy számítógéppel vezérelt távcső segítségével lehet üstökösöket és csillagokat megfigyelni. Nekünk sajnos ez nem sikerült, mivel akkor este beborult az ég, és felhők takarták a csillagokat. Egy előadás keretében meghallgattuk, és fotók segítségével láthattuk mindazt, amit a távcsövön keresztül láthattunk volna. Az előadás és a fényképek érdekesek voltak, de sajnáltuk, hogy ezeket saját szemünkkel nem figyelhettük meg.

Ez viszont arra ösztönöz bennünket, hogy egyszer még visszatérjünk a csillagvizsgálóba, hiszen "nem a csillagainkban van a hiba?.

Dolgos Kata

7.a

<<< képek >>>




A hulladékgyűjtés eredménye

2016.

 

 

 

Valamennyi osztálynak gratulálunk! A gyűjtött papír ellenértékét az osztályok kiránduláshoz, táborozáshoz használhatják fel.

 

A helyezettek jutalma:

1. helyezett: 2000 Ft (2. a, 7. b)

2. helyezett: 1500 Ft (4. b, 6. b)

3. helyezett: 1000 Ft (3. a, 6. a)

 

<<< Hulladékgyűjtés képekben >>>

DIÁKÖNKORMÁNYZAT

 

 





Tisztelt Szülők!
Kedves Diákok!



Iskolánk diákönkormányzata az idén is meghirdeti hulladékgyűjtési akcióját.

Időpontja:

2016. szeptember 23-án (pénteken) 14 -17 óráig
          24-én (szombaton) 8 -12 óráig
          30-án (pénteken) 14 -17 óráig


Helye: az iskola "A" épületének udvara

Gyűjthető hulladék: vegyes papír, karton

A gyerekek az összegyűjtött papírhulladék ellenértékét kirándulásra, táborozásra fordíthatják. A legtöbbet gyűjtő osztályok külön pénzjutalomban is részesülnek.
A program lebonyolításához tisztelettel kérnénk a szülők segítségét.
Kérjük, hogy részvételi szándékukat gyermekük osztályfőnökénél szíveskedjenek jelezni.
Ezúton is köszönjük.


Körmend, 2016. szeptember 9.



Huszárné Vincze Krisztina
a diákönkormányzatot segítő tanár



2015-16.

 

Egészségnevelési verseny

 

A természettan és a testnevelés - és sport munkaközösség 2015. 11. 20 - án (1430 -  1630) Egészségnevelési versenyt szervez. Minden osztály megkapta már a szellemi vetélkedő témáját. (készíteni kell az adott témában egy 5-6 perces kiselőadást (ppt - t).

A ppt - t Böcskey Attiláné Juditnak kell leadni. Határideje 2015. 11. 16. hétfő

 

A verseny három helyszínen kerül lebonyolításra.

Nagyterem:

Kiselőadások és a szellemi  TOTO                                                                     Gyülekező: 1420

Segítő nevelők: Böcskey Attiláné Farkas Zsuzsánna, Mándliné Bonczó Katalin

 

Ebédlő:

Hidegtálkészítés: Téma: Virágoskert.                                                               Gyülekező: 1420

Nyers zöldségből és gyümölcsből különféle növényeket kell formázni. Az alapanyagot az osztályoknak kell beszerezni saját forrásból. Terítés az elmúlt évek szerint.

Segítő nevelők: osztályfőnökök

 

Ebédlő:

Plakátkészítés. Téma: Az osztályoknak kiadott kiselőadás témájával azonos.   Gyülekező 1420             

A szükséges eszközöket az osztályok hozzák magukkal, kartont mindenki kap!

Segítő nevelők: Iván Ivett

Díjazás:

5. - 6. évfolyam első helyezett: 2000 Ft, második helyezett: 1500 Ft, harmadik helyezett: 1000 Ft jutalomban részesül.

7 - 8. évfolyam első helyezett: 2000 Ft, második helyezett: 1500 Ft, harmadik helyezett: 1000 Ft jutalomban részesül

 

 

2015. 11. 09.                                   Természettan és a testnevelés - és sport munkaközösség


Dolgos Kata újságcikke

Mondd, szereted az állatokat?

 

Az Állatok Világnapját minden évben október 4-én, Assisi Szent Ferenc napján rendezik meg világszerte. Iskolánkban is évek óta hagyomány, hogy megemlékezünk e jeles napról, az idei évben október 2-án.

 

Ennek előzményeként tanáraink különböző pályázatok meghirdetésével hívták fel a figyelmünket az állatokkal való helyes bánásmódra és a velük való együttéléssel járó felelősségre.

Az alsó tagozatos tanulók állatos rajzokat készíthettek, a felső tagozatosok a "Mondd, szereted az állatokat" című pályázatra fotókat, verseket és prózai műveket küldhettek be, az "Állatok Világnapja" című pályázatra prezentációkat készíthettek. Az év madara a búbos banka lett, így a természettan pályázat keretében a 7. és a 8. évfolyamosok ebben a témában készülhettek.

A fent említett nap délutánján kihirdették tanáraink az eredményeket, majd az első helyezést elérő diákok előadták verseiket és prezentációikat. Érdekes előadások és mókás versek születtek. Vendégünk Dr. Szabó Barna állatorvos volt, akivel interjút készítettem 3 társammal. Nagyon élveztük a beszélgetést, mert mindannyian szeretjük az állatokat és sok új, hasznos információt tudtunk meg kedvenceinkről.

Ebből az alkalomból az iskola folyosóján a rajzainkból és fotóinkból készített kiállítás is megtekinthető.

Ha te is szereted az állatokat, VÉDD IS ŐKET!

  

Dolgos Kata 6.a


Állatok Világnapja!

ÁLLATOK VILÁGNAPI DÉLUTÁN A KÖLCSEYBEN

2015. október2.

 _

1.Megnyitó Mészáros Árpád intézményvezető

2."Állatok világnapja"ppt.: Töltl Hédi 6.a

3.Énekkar: dalok az állatokról

4.Kutyák a II. világháborúban:Bándoli Kristóf 8.a

5. "Mondd, szereted az állatokat?"

        irodalmi pályázatok: Tompa Rebeka 5.b,  Szilvágyi Gergő 5.b

6.A jégmadár/ppt./:Papp Diána 6.a >>>

7.Kétsorosok:Németh Bálint 5.a, Varga Zalán 5.a

8.Interjú Dr. Szabó Barna állatorvossal:Dolgos Kata 6.a, Gazsi Margaréta 6.a,

    Gazsi Mátyás 6.a, Honfi Áron 6.a

9.Zeneiskolások:Varga Pongrác 7. a , ?.

10.A gímszarvas/ppt./ : Gazsi Margaréta 6.a Gazsi Mátyás 6.a

11.Rege a csodaszarvasról: Landherr Csenge 7. a, Tóth-Erdei Virág 7.a

12.Védett állatok/ppt./: Dobos Noé 6. b

13."Az év madara a búbos banka"Jakab Anasztázia 8.a, Kovács Lilla8.a

14.Kétsorosok:Faragó Dorka 5. a , Pusztai Hanna 5.a

15.Képversek:Palkó Viktória 8.b, Jakab Anasztázia 8. a , Szabó Dóra 8.a

16.Érdekes állatok/ppt./Lukács Anna 6.b, Meizner Janka 6. a

17. Néptánc

18.Zárszó: Mészáros Árpád intézményvezető



Az ott készült fotók megtekinthetők >>> itt <<<.


A pályázatok eredményei:

Prezentáció-készítő

1.Töltl Hédi 6.a

2. Dobos Noé 6.b

    Papp Diána 6.a

3.Gazsi Mátyás és Gazsi Margaréta 6.a

    Lukács Anna és Meizner Janka 6.b

Fotó

5-6.        7-8.

1.Papp Diána 6.a  1.Déri Anna 8.a

2.Gersei Vivien 6.b  2.Balogh Anna 8. a

3.Lukács Anna 6.b     

Irodalmi 

5-6.  7-8.

 1.Novák Soma 6.b          1.Palkó Viktória 8.b

     2.Szilvágyi Gergő 5.b       2.Jakab Anasztázia 8.a

         3.Szabó Dóra 8.a

Természettan

1.Jakab Anasztázia 8.a

2.Déri Anna 8.a

3.Kovács Lilla 8.a

Rajz

1-2. 3-4.

1.Orbán Regina 1.a 1.Horváth Fanni 3.b

2.Szomi Alíz 2.b 2.Tóth Csenge 4.a

3.Farkas Noémi 2.b Joó Fanni 3.b   

3. Varga Roland 3.a


Az oklevelek megtekinthetők >>> itt <<<.

 

HULLADÉKGYŰJTÉS

A hagyományos hulladékgyűjtés szeptember két utolsó hétvégéjén zajlott.

Az összegyűlt 36000 kg papírt a NYUGAT-MÉH KFT vette át. A kapott pénzösszeget az osztályok a kirándulásokra használják fel.


Kölcseysek, figyelem!

Közeleg az állatok világnapja!

(október 4.)


Ebből az alkalomból különböző programokat és pályázatokat hirdetünk nektek. Lehetőségetek van arra, hogy rajzoljatok, fotózzatok, írjatok kedvenc állataitokról.

Alsó tagozaton:

"Szeretem az állatokat" címmel rajzpályázatot hirdetünk /1-4.évf./.

Kérjük a tanító néniket, hogy az elkészült, névvel ellátott műveket folyamatosan, de legkésőbb szeptember 28-ig, juttassák el Pendli Gábornénak!

 Felső tagozaton:

-Természettan pályázat: "2015. év madara a búbos banka."

7-8. osztályosok! Biológiai, fizikai, földrajzi, kémiai szemszögből egyaránt vizsgálják     meg ezt a szép madarat pályamunkájukban!

A feladat nem egyszerű, de nagyon izgalmas! A pályaműben minden tantárgy kézzel írott és maximum egy A/4 oldal terjedelmű lehet! Mellékletet tartalmazhat. A formára, külalakra ugyanúgy figyeljetek, mint a tartalomra! Pendli Gábornénak kérjük leadni.

-" Mondd, szereted az állatokat?" című fotó- és irodalmi pályázat:

Fotót, verset és prózai műveket várunk /5 -8.évf./! Lehetőleg digitális formában kérjük leadni Eredics Éva tanárnőnek, pendrive-on vagy e-mail-ben.

-" Állatok világnapja" címmel prezentáció-készítő pályázat /5-8.évf./:

  A pályázók kiselőadással készüljenek fel pályázatuk bemutatására. Kovácsné Dolgos Edit tanárnő várja a pályaműveket.

- Az állatok, mint jelképek a történelemben

 Az állatok megjelenése az eredetmondákban, hitvilágban, zászlóban, címerben. Készíthető: rajz, szöveg vagy ppt. Mándliné Bonczó Katalin tanárnő gyűjti az alkotásokat

Leadási határidő minden kategóriában folyamatos, legutolsó nap: 2015. szeptember 25.

Előre is köszönjük minden diák és segítő nevelő munkáját!

Természettan munkaközösség

______________________________________________________________________________________

2014-15.

Pályázat


Az első Föld napján - Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére -, 1970. április 22-én 25 millió amerikai emelte fel szavát a természetért.

"Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?" - hangzik a Föld napja mozgalom egyik jelmondata.

Az idei tanévben a Föld Napjával foglalkozunk kiemelten, s ezen alkalomból

pályázatot hirdetünk

FÖLD
 
címmel.

A Földet mind a négy természettudományi ág (fizika, kémia, földrajz, biológia) szempontjából meg kell vizsgálni. Az írásos pályázatban egy-egy tudományág felőli megközelítés maximum egy A/4-es oldal lehet. Csak kézzel írott dolgozatokat fogadunk el! Mellékletet tartalmazhat.

Beadási határidő: 2015. április 10.

Természettan munkaközösség
___________________________________________________

KÖLCSEYSEK FIGYELEM!

JÖN A FÖLD VILÁGNAPJA!

(április 22.)

Nevelők és tanulók gondolkodjunk el közösen, miért kell védeni a Földet!


Április 24-ére tervezzük a "Föld délutánja" programot.

Ennek előzményeként hirdetünk sokféle lehetőséget arra, hogy mindenki a neki legszimpatikusabb módon foglalkozhasson a témával.

Alsó tagozatosok (1-4. évf.): Akik kedvet éreznek hozzá, rajzaikkal vehetnek részt ebben a munkában. Téma: természetesen a Föld!
A 2-4. osztályosok környezetismeret és osztályfőnöki órán vagy napközis foglalkozás keretében írják le a következő kérdésekre válaszaikat:

Miért kell védeni Földünket?

Hogyan védhetem én a Földet?

Kérjük a tanító néniket, hogy az elkészült, névvel ellátott válaszokat folyamatosan, de legkésőbb március 31-ig, a rajzokat április 17-ig juttassák el Pendli Gábornénak!

Felső tagozaton: természetismeret és biológia órákon válaszolnak a diákok az alsó tagozatban is feltett kérdésekre.
Ebben a témában rajz-, fotó-, vers- és esszéíró pályázat, prezentációkészítés is vetélkedésre hívja a tanulókat.

A beadási határidő minden kategóriában folyamatos, legutolsó nap: április 17.

A 7-8. osztályosok biológiai, fizikai, földrajzi, kémiai szemszögből egyaránt vizsgálják meg a Földet pályamunkájukban! Határidő: április 10.

A beadott munkák április 20-tól folyamatosan megtekinthetők lesznek az A épület alsó folyosóján.

Előre is köszönjük minden diák és segítő nevelő munkáját!

Természettan munkaközösség
____________________________________________________

TŐZIKE-TÚRA

Március 6-án, pénteken rendezzük a már hagyományos tőzike-túrát, a Dobogóra.
Az iskola összes osztályát vagy kisebb csoportját szeretettel várjuk!
Az alsós diákjaink, tanítóik kíséretével vehetnek részt a programon.

Gyülekező: 13:45 A épület hátsó udvar

Túrához megfelelő öltözék, hátizsákban innivaló szükséges!

Várható érkezés: 16:00-16:15

Eső, hó esetén a túra elmarad. Szél, hideg nem akadály!

Természettan munkaközösség


________________________________________________________

Élménybeszámolók az egészségnevelési vetélkedőről


  November 24-én egészségnevelési vetélkedőn vettünk részt az osztálytársaimmal. Fél 3-kor kezdődött. Eredetileg úgy volt, hogy a gyümölcsfaragók között leszek, de mivel hiányzott az egyik osztálytársam, ezért áttettek az elméleti csapatba.
  Elkezdődött a verseny. Összesen 6 feladat volt. Az első az, hogy csoportosítani kellett a szénhidrátokat. Itt viszonylag sok pontot értünk el. Ezután egy idézetet kellett kiegészítenünk, és így jöttek sorba a feladatok. Végére értünk mindennek. Rohantunk az ebédlőbe. Végül kiderült, hogy elsők lettünk. Nagyon boldogok voltunk.
Remélem, jövőre is ilyen jó lesz.

Rácz Gáspár 5/a


  Tegnap délután egészségnevelési vetélkedőn 2. helyezést értünk el. Én az elméleti versenyen voltam.
  Az első két feladattal gyorsan végeztünk. Hat feladat volt. Összesen két pontot szereztünk. Az első lapot jól elszúrtuk, összekevertük a gyorsan és a lassan felszívódó zsírokat. Rajtam kívül Anna, Vivien és Noémi versenyzett az osztály nevében. 

Meizner Janka 5/b 

  Tegnap, 2014. november 24-én egészségügyi vetélkedő volt. Szabi, Kristóf, Oliver, Márk és én a sportversenyre mentünk.
   Nem voltak nehezek, de könnyűek sem a feladatok. Voltunk másodikok, harmadikok és negyedikek is, de elsők sajnos egyszer sem. A végleges eredmény a harmadik helyezés lett. Miután befejeződött, átmentünk az ebédlőbe a gyümölcsszobrászatra és a plakátkészítésre. Ott meg elsők lettünk és ennek örömére megettük a gyümiket. Én nagyon nagy almát vettem ki és az az elefánt teste volt. Nagyon tetszett ez a rendezvény, és jókat is nevettünk.

Móricz Zsófia 5/a

  2014. nov. 24-én volt az egészségnevelési vetélkedő. Én a sport részen ügyeskedtem, ahol hat darab akadály volt. Igaz, hogy mi nem értünk el valami jó pontszámot, mégis nagyon élveztük.
  A feladatok szokatlanok voltak, ezért nem is volt olyan könnyű. Amikor a harmadik játéknál jártunk, tudtam, hogy nem leszünk elsők a sportban. Olivérrel és Bálinttal voltam, no meg a két lánnyal.
Végül 26 ponttal mentünk az öltözőbe, ami nem valami biztató, de attól még nagyon tetszett.

Dobos Noé 5/b

  2014. november 24-én a Kölcsey Utcai Általános Iskolában egészségnevelési vetélkedőt szerveztek a tanárok.
  Én a zöldségszobrászatban voltam, de még sport, elméleti és plakátkészítési vetélkedő is volt. Szerintem az elmélet nem lehetett valami könnyű, de a szobrászat annál inkább. Ebben az volt a jó, hogy a végén megettük az alkotásainkat.   A plakátkészítésnél segítettünk társainknak, mert egy kicsit lemaradtak. Amikor mindenki végzett a dolgával, jött az eredményhirdetés.
  A mi osztályunk kapta a legtöbb pontot, de a többiek is nagyon jók voltak.

Dolgos Kata 5/a

  2014. november 24-én hétfőn a felsősöknek egészségnevelési vetélkedő volt. Négy fordulóból állt: gyümölcs- és zöldségszobrászat, elméleti vetélkedő, sportverseny és plakátkészítés.
  Mi (az 5.a) nagyon jól teljesítettünk. A szobrászatnál nagyon ügyesek voltak a többiek. Sok állatot raktak össze, így a mű neve "Állatkert" lett. A plakátkészítés is sikeres volt. Ötletes képeket és szöveget írtak rá a srácok. A sportversenyen kicsit rosszul teljesített az osztály, de mi büszkék vagyunk rájuk is. Az elméleti vetélkedőn szintúgy jól teljesítettünk. Maximális pontot kaptunk. Az egész összesítésében 1. helyezettek lettünk holtversenyben a 6.a-val.
  Mindenkinek tetszett a program. Várjuk a jövő évit is.

Töltl Hédi 5/a

   Ó, de jó visszaemlékeznem pár órával ezelőttre! Amikor éppen plakátot készítettem a barátommal. Szó szerint perfektül nézett ki, jó volt a vetélkedő is. Volt gyümölcsszobrászat, sportverseny (amiben mi lettünk az utolsók) és a plakát!! Igazából túl sok volt az 1 óra, mi fél óra alatt végeztünk.
   Nagyon várom a következő vetélkedőt!

Novák Soma 5/b

   Hétfő délután elkezdődött a várva várt vetélkedő. Az elméleti versenyre négyen-öten mentek, a plakátkészítésre ketten, a sportversenyre pedig 4 fiú meg 1 lány. Volt ám gyümölcsszobrászat is, oda hárman indultak. Én a sportversenyen vettem részt. 5.- esek,6. -asok,7. esek, és 8. -asok versenyeztek. Nekem nagyon tetszett.

Kemény Olivér 5/b

  2014. november 24-én egészségnevelési verseny volt. Az 5-6. és a 7-8. évfolyam versenyzett. 4 helyszín volt: elméleti,sport,szobrászat,plakátkészítés. A maximális 5 pontból a sportverseny kivételével az összes maximum pontot kapott az 5.a. 18 pontunk volt, holtversenyben 1. lettünk. Nagyon jó, élménnyel teli, szabályos verseny volt.

Mogyorósi Szonja 5/a

___________________________________________________

November: egészségnevelési hónap

Az egészségnevelési vetélkedőt az idén november 24-én 14:30 -tól rendezzük meg.

Mottónk ebben a tanévben:

Sport és egészség

Minden osztály állítson össze egy-egy:

- öt fős csapatot a sportversenyre/ a csapatban legalább 1 lány is legyen/

- négy fős csapatot az elméleti vetélkedőre,

- három fős csapatot a zöldség- gyümölcs szobrászathoz,

- két főt pedig a plakátkészítéshez.

Az elméleti vetélkedőre készülő gyerekeknek Kiskós Kitti tanárnő november 17-én 14:00 órakor tart előadást a nagyteremben.
Az idén a megszokott hidegtál-készítés helyett, mint azt olvastátok, zöldség és gyümölcsszobrászat lesz. Az alapanyagokat osztálypénzből szerezzétek be! Olyant tervezzetek, amit azon a délutánon 1 óra alatt el tudtok készíteni! A szobrászkodáshoz szükséges eszközöket és amire ráteszitek a műveket hozzátok magatokkal! A kész alkotásnak címet is adjatok!

A plakát témája is természetesen a sport és egészség! Az ehhez szükséges kartonról, eszközökről is mindenki saját maga gondoskodik!

A sportversenyen résztvevők testnevelés felszerelést hozzanak magukkal!

Helyszínek:

sport-tornaterem

elmélet-nagyterem

szobrászkodás, plakátkészítés-ebédlő. >>> képek <<<

Az 5.-6. évfolyam és a 7.-8. évfolyam osztályait külön értékeljük. Az első 3 helyezett osztályt jutalomban részesíti a Diákszervezet.

Mindenkinek aktív felkészülést, vidám és eredményes vetélkedést kívánnak:

a természettan és testnevelés munkaközösség nevelői

 
Október 9-én az ötödik és hatodik évfolyam tanulói szelektív hulladékgyűjtés témában vettek részt egy játékos foglalkozáson. 

Október 7-én az 5. évfolyamon  "Állatok világnapja" című témanap került megrendezésre. >>> képek <<<

2014. szept. 26-27-én és okt. 3-4-én hulladékgyűjtés volt. >>> képek <<<    >>> eredmények <<<


 Hulladékgyűjtés utoljára

 Ez az utolsó évünk ebben a csodálatos iskolában. Kihasználva az alkalmat csapatokba verődve hulladékot gyűjtöttünk az osztályunk részére. Az osztályok versenyszelleme égett társaim és magam szívében. Izgalmasnak ígérkezett a gyűjtés, ami vidámsággal, jókedvvel és közös emlékek visszaidézésével bővült. Mire az iskolához értünk, fáradtan és kipilledve vártuk mennyit sikerült gyűjtenünk. Az eredmény mosolyt csalt arcunkra, hisz egész szép számú újságot gyűjtöttünk össze. Tanáraink büszke mosollyal illették hamarosan ballagó diákjaikat, hogy még mindig lelkesek a hulladékgyűjtésben. Segítettünk más osztályoknak felpakolni az általuk szedett papírhulladékot, kik jó diákhoz híven megköszönték segítségünket. Végezetül egy adag forró csokival ajándékozta meg magát társaságunk minden tagja. Köszönjük kedves iskolánknak immáron 8 éve, hogy biztosítja nekünk ezt a mindenki számára örömteli programot. ezért a későbbiekben is szorgalmasan gyűjtjük majd a hulladékot társaimmal együtt.

Németh Kinga 8.a

_______________________________________________________________

2013-2014.

A "vizes" délután programja


Megnyitó: Mészáros Árpád igazgató úr
Nagy Gábor Rábáról szóló versét Herczeg Laura 8. b osztályos tanuló olvassa fel.
A Víz világnapja alkalmából a 6. a osztályosok kiselőadásokkal készültek.

Helyezések:
1. Gulyás Szilvia és Szabó Dóra
2. Balogh Anna
3. Petrovics Boglárka és Kovács Lilla, valamint Gángó Panna

Gángó Panna bemutatója >>>


Az elmúlt hetekben 2-8. évfolyamig minden tanuló válaszolt a következő kérdésekre: Hogyan védhetem a vizeket? Mit tehetek védelmükben? Miért kell védeni?
Néhány vélemény hangzik el az alsó tagozatból:Tölt Nelli 2. a osztály, Horváth Nikoletta és Molnár Benedek 2. b osztály, 4. a osztályos Rácz Gáspár, 4. b osztályos Novák Soma
3. osztályosok angol nyelvi éneke a vízről
Egy vízcsepp mesél nekünk Németh Szonja 5. a osztályos tanuló előadásában.
Az alsós rajzpályázat eredményhirdetése
Fizikai kísérletet láthatunk: Maszlov Leon 7. a és Vásárhelyi Attila 7. b 

A tavalyi Curie Környezetvédelmi Emlékverseny országos fordulóján 7. helyezést elért Baranyai Hanna, Kocsis Emese és Németh Kinga kiselőadása: Vizeink madártávlatból>>>

A tavalyi Curie Környezetvédelmi Emlékverseny országos fordulóján 7. helyezést elért Baranyai Hanna, Kocsi Emese és Németh Kinga kiselőadása: Vizeink madártávlatból
A felső tagozatban meghirdetett fotópályázat eredményhirdetése:

1. Kiss Kata 6. b
2. Déri Anna 6. a
3. Jakab Anasztázia 6. a

Gulyás Szilvia és Szabó Dóra 6. a osztályos tanulók 1. helyezett kiselőadása>>>

A 7-8. évfolyamon meghirdetett pályázatban a vizet biológiai, kémiai, fizikai, földrajzi szempontból kellett megvizsgálni:

1. Horváth Zsófia 7. b
2. Markovics Dóra 7. a
3. Porpáczy Evelin 7. a

A nyertes pályázat ismertetése: Horváth Zsófia 7. b
A felső tagozatban "Hogyan és miért kell védeni vizeinket?" kérdésekre adott válaszok közül néhány: Pfneiszli Dániel 5. a, Jakab Anasztázia és Kovács Lilla 6. a, Szájer Dominik 8. b
Tornyos Ádám 8. b osztályos tanuló a következőket mondja: A vizek védelmében én, mint egy ember ugyan nagy horderejű dolgokat tenni nem tudok, de ahogy a mondás tarja: Sok kicsi, sokra megy. Például jó megoldás, ha ügyelünk arra, hogy lehetőleg ne szemeteljünk, mert a vízbe kerülve a vegyi anyagok kárt okozhatnak. A másik megoldás, hogy figyelmeztetem a környezetemben élőket a vizek védelmére és a tudatos vásárlással is hozzájárulunk ehhez, például foszfátmentes mosópor vásárlással megelőzhetem a tavak pusztulását. Védeni kell a természetes vizeket, a vízpartokat és az ide tartozó növény- és állatvilágot. Ezek jelentős értékeket képviselnek és az itt lezajló változások befolyásolják az ember életét is.
A felsős rajzpályázat eredményhirdetése: A téma persze itt is a víz volt, s ennek a három betűnek meg kellett jelennie a rajzon.

1. Gaál Antónia 5. a
2. Németh Szonja 5. a
3. Szabó Dóra 6. a

Tornyos Ádám 8. b osztályos tanuló a Rábát mutatja be>>>

Vizes kísérletek Maszlov Leon 7. a, Vásárhelyi Attila 7. b
Boldizsár Nóra: Vizes lány című története Balogh Anna előadásában.

A szerző és az előadó is a 6. a osztály tanulója>>>

3. helyezett Kovács Lilla és Petrovics Boglárka 6. a osztályosok bemutatója>>>

Varga Anna az 5. a osztályból saját költeményét mondja el
Palkó Viktória és Gerencsér Dóra vízvédelmi reklámszövege

2. helyezett Víz világnapi bemutató: Balogh Anna 6. a>>>


A víz világnapi programok értékelése, zárszó: Mészáros Árpád igazgató úr

________________________________________________________________________________

KÖLCSEYSEK FIGYELEM!

JÖN A VÍZ VILÁGNAPJA!

(március 22.)

Nevelők és tanulók gondolkodjunk el közösen miért kell védeni vizeinket!

Március 20-án egy "vizes" délutánt szeretnénk tartani.

Ennek előzményeként hirdetünk sokféle lehetőséget arra, hogy mindenki a neki legszimpatikusabb módon foglalkozhasson a témával.

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">Alsó tagozatosok (1-4.): Akik kedvet éreznek hozzá, rajzaikkal vehetnek részt ebben a munkában. Téma: természetesen a víz!

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">2-4. osztályosok környezetismeret és osztályfőnöki órán vagy napközis foglalkozás keretében írják le a következő kérdésekre válaszaikat:

Mit tehetek a vizek védelmében?

Hogyan védhetem?

Miért kell védeni?

Kérjük a tanító néniket, hogy az elkészült, névvel ellátott rajzokat és válaszokat folyamatosan, de legkésőbb márc. 14-ig juttassák el Pendli Gábornénak!

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">Felső tagozaton: természetismeret és biológia órákon válaszolnak a diákok az alsó tagozatban is feltett kérdésekre.

A rajzpályázatban résztvevőknek a VÍZ szót kell papírra vetni bármilyen technikával.

A vers- és esszéíró pályázat témája: Miért, hogyan kell védeni, vagy védhetném én a vizeket, egy kedvenc természetes víz leírása, de akár védelemre buzdító reklámszöveg is lehet. Illusztráció is emelheti a beadott mű színvonalát.

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">Fotópályázat is indul a témában.

A beadási határidő minden kategóriában folyamatos, legutolsó nap: március 14.

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">7-8. osztályosok biológiai, fizikai, földrajzi, kémiai szemszögből egyaránt vizsgálják meg a vizet pályamunkájukban! Határidő: március 10.

A beadott munkák folyamatosan megtekinthetők lesznek az A épület alsó folyosóján.

Előre is köszönjük minden diák és segítő nevelő munkáját!

Természettan munkaközösség

">Március 20. "vizes"délután

/pontos időpont később/

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">Ezen a délutánon lesz minden kategóriában az eredményhirdetés.

A legjobbnak ítélt fotók és rajzok kerülnek kiállításra.

Bemutatásra kerül a 7-8. évfolyamon hirdetett verseny legjobb tudományos pályaműve.

Az órákon a víz védelmével kapcsolatos kérdésekre adott válaszok közül a legelgondolkodtatóbbak, legmeglepőbbek, leginkább megfogadandók stb. kerülnek felolvasásra.

Természetesen a legszínvonalasabb versek, esszék is hallhatók lesznek ezen a napon.

Terveink szerint a természetes vizeinkről, a Rábáról tartott kiselőadást és vizes fizikai kísérleteket is láthatunk a diákoktól.

" style="font-size:small;font-family:tahoma,sans-serif">Hangszeres zene színesíti a délutánt.

Szertettel várjuk erre a programra a nyerteseken és szereplőkön kívül az érdeklődő tanárokat, diákokat, szülőket egyaránt!

Természettan munkaközösség



Pályázat

(7-8. évfolyam)

Az európai filozófia illetve kémia (alkímia) öt elem tana szerint minden anyag olyan egyszerű alapelemekből áll, melyek tovább már nem bonthatóak. Több változata is létezett, de leginkább azt az öt elemet különböztetjük meg, amik Arisztotelész alapján a következők: föld, víz, levegő, tűz, valamint a kvintesszencia, 5. elem, az éter, ami életbe lendíti a többi négy elemet, aktiválja az erőforrásokat, egyesíti erejüket.

Mindennek lényege, veleje, ... azaz esszenciája.

Persze a tudomány azóta sokat fejlődött, s ma már tudjuk, hogy ez nem így van. A felsoroltak azonban ma is nagy szerepet játszanak életünkben.

Pályázatot hirdetünk

FÖLD

címmel


Pályázni lehet modellkészítéssel vagy írásos művel. A földet mind a négy természettudományi ág (fizika, kémia, földrajz, biológia) szempontjából meg kell vizsgálni. Írásos pályázat esetén egy-egy tudományág felőli megközelítés max. 1 A/4 oldal lehet. Mellékletet tartalmazhat. Csak kézzel írott dolgozatokat fogadunk el!

Beadási határidő: 2013. április 8.

Eredményhirdetés: 2013. április 19.

Jó munkát kívánunk!

természettudományos tantárgyakat tanító tanáraitok 



Március 22. minden évben a Víz Világnapja

A nap megünneplését az 1992. évi Rio de Janeiro-i környezetvédelmi konferencián kezdeményezték. Ennek hatására az ENSZ e napot nyilvánította a Víz Világnapjának, felhívva a kormányok, szervezetek és magánszemélyek figyelmét a víz fontos szerepére életünkben. Cél, hogy óvjuk, védjük környezetünket, s ezen belül  a Föld vízkészletét.

Stojcsics Viktória 8.b

A tanulók által készített plakátok fotói megtekinthetők >>> itt <<<.




Tőziketúra

2013. március 22.

Az idei tanévben is megrendeztük a hagyományos tőzike túrát. A zord idő ellenére közel 70 felső tagozatos diák és hat nevelő gyönyörködött a Dobogó védett növényeiben. Útközben hódok által kidöntött fát is láttunk, s elámultunk mire képesek ezek az állatok. A szél ugyan nem kímélt bennünket az  út során, a gyerekek jó kedve, a természet szépsége kárpótolt mindenkit. A felnőttek és a gyerekek közül többen kissé fáradtan, de boldogan tértek vissza, örülve annak, hogy nekik is sikerült teljesíteni ezt az erőpróbát.

A túrán készült fotók megtekinthetők >>> itt <<<.




Curie Környezetvédelmi  Emlékverseny

2013. február 16.

Idén is megrendezésre került iskolánkban a Curie Környezetvédelmi Emlékverseny területi fordulója. Két osztálytársammal, Németh Kírával és Pendli Gittával én is részt vettem a megmérettetésen. A verseny a környezetünkkel, és annak szennyezésével és védelmével foglalkozik. Csoportban oldjuk meg a változatos feladatokat. Egy kísérletet is el kellett végeznünk. Meszes vízbe gyertyát helyeztünk. Meggyújtottuk, és üveget raktunk rá. Megfigyelhettük ahogy a gyertya elalszik, mivel szén-dioxid keletkezik, az oxigén elfogy. Azt is láthattuk ahogy a víz zavarossá válik. A kísérlethez minden csoport rajzot is készített. A feladatlap megoldása után minden versenyzőt finom sütemények vártak az osztálytermekben. Reméljük idén szép helyezést hozunk haza az országos döntőről!

Köbli Luca 8.b

A versenyen készült fotók megtekinthetők >>> itt <<<.



Szeptember 29-én tanulóink a MÜLLEX Kft. telepére látogattak.

Az ott készült fotók megtekinthetők >>> itt <<<.