Boldog Batthyány László Katolikus Általános Iskola




9900 Körmend, Kölcsey u. 12.
telefon: 94/594-398
e-mail: bblkai@martinus.hu
· Fejlesztés · TÁMOP 3.1.4
   

Farsang projekt


A projekt célja:

  • az iskolai farsang hagyományának mélyebb megismerése és népszerűsítése
  • az élményszerű cselekvő megismerés
  • a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
  • együttműködési készség fejlesztése
  • a tantárgy integráció megvalósítása (technika,rajz,tánc és dráma, magyar, inf., hon- és népismeret)
   

Német nyelv 5. osztály - Tanmenet


Die Schulferien sind zu Ende. Der Herbst ist da! Was brauchen wir dieses Jahr?

Csoportmunka: ősszel kapcsolatos kifejezések gyűjtése

Felidézés: gyorsaság pontosság

   

Német nyelv 5. osztály - Bemutató


Előkészítő feladatok:

  1. Az 5.lecke tanári kézikönyvének áttekintése
  2. A lecke  fókuszának kijelölése
  3. Módszerek, munkaformák kiválasztása
  4. Két előkészítő óra megtervezése, feladatlapok elkészítése
  5. Segédeszközök, munkaeszközök  összegyűjtése
  6. Heterogén csoportok kialakítása
  7. Terem elrendezése
   

Német nyelv 5. osztály - wohnen.ppt


Deutschstunde
Klasse 5

Thema: Wohnen in Häusern

   

Német nyelv 5. osztály - wohntypen.ppt


Wohntypen - Was ist typisch für diese Häuser?

Das Einfamilienhaus

  • Hier wohnt nur eine Familie.
  • Das Haus hat einen Keller und oben eine Mansarde.
  • Vor und hinter dem Haus gibt es einen Garten.
  • Im Garten können wir in der Sonne liegen,lesen oder Erfrischungsgetränke trinken.
   

Matematika 5. osztály - Tanmenet


Matematika tanmenet
5. osztály
emelt szint

1-4. óra: Természetes számok írása, olvasása a 10-es számrendszerben
Számkör bővítése ezermillióig

   

Matematika 5. osztály - Bemutató


Bemutató óra

Téma: Törtek, tizedes törtek, átlag
Cél: A matematika gyakorlati alkalmazhatóságának felismertetése

   

Matematika 5. osztály - Legek


Legek az állatvilágban

A legnagyobb ma élő madárfajtól származó tojással egy kínai farmon élő struccpár örvendeztette meg egymást és a világot: 2,35 kg volt.

A legnagyobb szárnyfesztávolsággal a déli tengerek albatroszai büszkélkedhetnek, a rekord 3,63 méter volt.

   

Reneszánsz tánczene megszólaltatása XXI. századi hangszereken


A témahét az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények specifikuma okán 4 ill. 6, nem folyamatosan szervezhető tanítási órák időtartamát jelenti.

   

Az adventi időszak és a karácsonyi ünnepkör jeles napjai, népszokásai, zeneművek feldolgozása


Ajánlott korosztály: Zeneiskolai növendékek - szolfézs 3. osztálytól továbbképzőig

 Ajánlott időkeret: Az adventi időszakban a szolfézsórák egy részében a megjelölt időtartam szerint.

 A modul célja: A hagyományos karácsonyi hangverseny sikeres megvalósítása

A modul tartalma: Az adventi időszak és a karácsonyi ünnepkör jeles napjai, népszokásai, zeneművek feldolgozása

   

Zongorakíséretes és kamarazenei művek hangversenyen való bemutatása - Projekt


Zongorakíséretes és kamarazenei művek hangversenyen való bemutatása

   

Farsang-projekt időbeosztás


A projekt célja: Az iskolai farsang mélyebb hagyományainak megismerése és népszerűsítése

A csoport fejlesztési feladata: élményszerű cselekvő megismerés, tantárgyi integráció megvalósulása

A csoport tagjai: 6. évfolyam

A projekt vezetője: Kovácsné Dolgos Edit és Eredics Éva

A projekt kezdő és záró időpontja: 2010. február 15-március 8.

Elvárt eredmények: az iskolai farsang megújítása, a kiemelt kompetenciák fejlődése

   

Zongorakíséretes és kamarazenei művek hangversenyen való bemutatása - Hangverseny


Zongorakíséretes és kamarazenei művek hangversenyen való bemutatása - Hangverseny

   

Zeneiskolai projekt - Fényképek


Zeneiskolai projekt - Fényképek

Három hetet meghaladó projekt
2010. május 5. - 2010. június 3.

   

Iskolaújságban a farsang projekt


Iskolánk tanulóinak egy része a farsangi mulatságra projektmunkában készült. Sokan leírták ezzel kapcsolatban a véleményüket.

   

Szent György hava - tavasz - április


'Szent György hava- tavasz -április' - ennek a témának a megjelenése az irodalomban, a zenében, a művészetekben, a fizikában, a természetben... Ez a téma ölelte át a tanítási órákat és a szabadidős tevékenységeket iskolánkban ezen a héten.

   

Önismeret - Modulleírás


Ezt a modult az 5.b osztályban vezettük be, mert szorosan kapcsolódik a kiemelt fejlesztési feladataink közül a helyes énkép, önismeret, a testi, lelki egészség területekhez.

A modul időtartama 5x45 perc volt. A modult a tanév második felében valósítottuk meg, amikorra az egészséges életmódhoz tartozó témákat már feldolgoztuk.

A célom az volt, hogy a tanuló most ebben a tanévben ismerjék meg saját énképüket, saját mentális tulajdonságaikkal legyenek tisztában.

   

Szövegértés-szövegalkotás 1. osztály - Tanmenet


Már iskolás vagyok: TK. 3. o.
Családrajz: A ceruzafogás megfigyelése

A tanulók beszédének megfigyelése: Az iskolai élet rendje
Egy napunk az iskolában TK.: 4-5 o.
Színeszési gyakorlatok Gyb.
A mindennapi érintkezés nyelvi fordulatai

   

Szövegértés-szövegalkotás 1. osztály - Óravázlat


Felkészülés az órára

  1. Meghatároztam az óra témáját.
  2. A szövegértés - szövegalkotás kompetencia alapú programcsomagban áttekintettem a modul leírásokat.
  3. Kiválasztottam a megfelelő modult.
  4. Az interneten kerestem szemléltető képeket.
  5. Kiválasztottam a témához illő versrészletet.
  6. Elkészítettem a feladatlapokat és az időtervet.
  7. Meghatároztam a munkaformákat és módszereket.
  8. Felírtam a táblára a feladatokat.
  9. Átrendeztük a termet.
   

Szövegértés-szövegalkotás 5. osztály - Tanmenet


A taneszközök használatának megismerése. A kötelező és ajánlott olvasmányok bemutatása.

Az 1-4. évfolyamon tanultak rendszerezése, ismétlése, alkalmazása.

Az eddig tanult irodalmi ismeretek felidézése különböző munkaformákban.

   

Szövegértés-szövegalkotás 5. osztály - Bemutató


Előkészítő feladatok:

  1. Az 5/ 1.modul  tanári kézikönyvének áttekintése
  2. A szövegértés-szövegalkotás fókuszának kijelölése
  3. Módszerek, munkaformák kiválasztása
  4. Két előkészítő óra megtervezése, feladatlapok elkészítése
  5. Segédeszközök, munkaeszközök  összegyűjtése
  6. Heterogén csoportok kialakítása
  7. Terem elrendezése