Boldog Batthyány László Katolikus Általános Iskola

9900 Körmend, Kölcsey u. 12.
telefon: 94/594-398
e-mail: bblkai@martinus.hu

Német táborban voltunk

nyomtatási kép

2011.április 1-től 16-ig német táborban voltunk Obersammelsdorfban, amely az ausztriai Karintiában, a Turnersee partján található.

Az Olcsai-Kiss Zoltán iskola tanulóival közösen keltünk útra vasárnap délelőtt. Az első nap majdnem teljesen az utazással telt el. Útközben megálltunk Grazban, gyönyörű napsütésben sétáltunk fel az óratoronyhoz. Késő délután érkeztünk meg a szállásunkra, a tó partján álló Hotel am See-be. Elfoglaltuk szobáinkat, játszottunk és sétáltunk a tó partján. A vacsora után az estét a naplóírással és beszélgetéssel töltöttük.

A második napon délelőtt fél 9-kor megkezdődött a tanítás, ahol 3 különböző nyelvi szinten foglalkoztak velünk osztrák anyanyelvi tanárok. A téma ezen a héten aktuális volt: a húsvét. Délután elutaztunk egy közeli várba, Griffenbe, ahol több mint 200 lépcsőt másztunk meg, mire felértünk a várba. A kilátás nagyon gyönyörű volt a napsütésben. Este a vacsora után elkészítettük a házi feladatainkat, amelyeket az osztrák tanárainktól kaptunk, utána következett ismét a naplóírás, természetesen németül írtuk le, hogy mi történt velünk ezen a napon. A kapott prospektusokból képeket vágtunk ki, ezekkel tettük színesebbé beszámolóinkat. Így volt ez ezután minden este.

A harmadik napon a "szokásos" délelőtti tanítás után a Wörthi-tóhoz utaztunk. Először Maria Wörthben sétáltunk, megnéztük a félszigeten álló kicsi templomot. Késő délután Karintia legszebb, az 54 m magas kilátótornyához érkeztünk. A borús idő ellenére is szép volt a kilátás.

A negyedik napon a tanítás alatt egy helyi húsvéti spezialitást, "Kärnten Reidlinget" (húsvéti mazsolás kuglófot) sütöttünk. Délután Karintia fővárosában, Klagenfurban felkerestük a húsvéti vásárt, majd a Helytörténeti Múzeumban 2 kiállítást tekintettünk meg. Nekünk a Bravo újság történetét bemutató kiállítás tetszett jobban. Nem maradhatott el ezen a délutánon a vásárlás, a shoppingolás sem.

Másnap az utolsó tanítási napon tanáraink húsvéttal kapcsolatos játékos feladatokat találtak ki számunkra. Elköszöntünk osztrák tanárainktól és ezután egy órás "Bummelzug"-os utazást tettünk a közeli Klopeinersee körül. A tó Karintia legmelegebb és egyike a több mint 200 fürdőzésre és horgászatra alkalmas tavainak. Később elgyalogoltunk a közeli Vogelparkba, ahol 300-nál több madárfajjal találkoztunk. Nagy riadalmat keltettünk a madarak körében a jelenlétünkkel, mert a hosszú tél után mi voltunk az első látogatók. Az állatbarátok nyulakat, kecskéket is simogathattak.

A hatodik nap már nem tanultunk, az egész napot kirándulással töltöttük. Ismét Klagenfurt volt az úti célunk. Először a MINIMUNDUS-ban jártunk, ahol több mint 170 híres épület 1:25 arányban kicsinyített mását láthattuk. Később osztrák gyerekek számára elkészített kvíz kérdések alapján ismerkedtünk meg a várossal, a nevezetességekkel. 3 csoportban jártuk az utcákat, mi Panni néni irányításával. Persze kétszer is eltévedtünk. A nap többi részét vásárlással töltöttük. Az esti naplóírás után elkezdtünk pakolni, hiszen másnap eljött a hazautazás napja.

Reggel egy kicsit szomorúan ébredtünk, mert mi már az iskolával többet nem utazhatunk német táborba. Egy kicsit másképpen találkoztunk a nyelvvel, sok jó barátot találtunk.

Itthon még sokáig emlegetjük ezeket a napokat, mesélünk szüleinknek a táborról, bíztatjuk a kisebbeket, hogy bátran vágjanak neki az útnak, ha szüleik elengedik őket a következő német táborba.