A tavasz témahét

2010-05-26 12:54:50


Ebben a tanévben Témahetet tartottunk iskolánkban az 5. és 6. évfolyamon. Minden tanórán az adott témával foglalkoztak tanulóink. Az órákon a Tavasz - Szent György hava volt a téma. A szokásos Nyelvek hete rendezvénysorozatot is ekkor rendeztük meg. Tanulóink erről írtak véleményt.

A tavasz témahét programjai 

A tavaszi témahét április 19-23-ig tartott. Minden óránk Szent György-napjával volt kapcsolatos.

Április 21-én voltak az angol-német versenyek. Csütörtökön szemétszedés volt, emiatt egy óra elmaradt. A pénteki nap volt a legjobb. Ezen a napon nem volt tanítás, mert akadályversenyen vettünk részt. Mi, az 5. osztály, a gáton kezdtünk Éva néninél. Minden állomásnál csoportokba voltunk elosztva, mert egy állomásnál 3-4 feladat volt. Körülbelül 12-13 órára lett vége az akadályversenynek. Ezt követően ebédeltünk, és ½ 2-re a kiállító terembe mentünk. Itt megnézhettük a különböző iskolákból a pályázatokra küldött rajzokat és a saját műveinket is. Utána a polgármester úr mondott beszédet. 14 órára a mentünk el a színházba, ahol az eredményeket hirdették ki. Az 5. b lett az 1. helyezett az évfolyamából. Az angol versenyeken is az első három helyezett az 5. b-ből lett.

Szerintem egy élmény teli nap volt ez és sok élményben volt részünk.

Ésik Levente 5. b.

 

A tavaszi témahét ápr. 19-23ig tartott. Ezen a héten nagyon sokat megtudtunk Szent Györgyről, hiszen minden órán vele, vagy a tavasszal, hagyományokkal foglakoztunk.

Nagyon jó volt a pénteken rendezett akadályverseny. Sok kalandos eseményem volt. Amikor a Rába-parton voltunk, keresztrejtvényt kellett megoldani. Az is tetszett. Nagyon jó volt az is, amikor fényképeztünk. Az a helyszín is tetszett, amikor az öreg platánfánál voltunk. A kedvencem az volt, amikor a játszótéren voltunk, és felhőket kellett összeszedni. Az utolsó helyszínnél gyümölcstálat kellett csinálni. Rögtön utána elmentünk ebédelni. Azután egy kicsit játszottunk.

Délután 13:30-kor volt a kiállítás megnyitója. 

Gulyás Benedek 5. b

 

A témahéten nagyon sok program volt.

Az első napon az udvar tisztaságát igyekeztük megteremteni. A délelőtti tanórákon a tavasz volt a téma. Pl. rajz, magyar. Szerdai napon az angol és a német versenyek sem maradhattak el. Csütörtökön pedig a város tisztaságáért ügyeskedtek a Kölcseys diákok. Eljött a várva-várt pénteki nap, amikor a színházban sorolták fel az eredményes csapatokat és az 5.-6. évfolyam akadályverseny eredményét is. A mi osztályunk angol és német verseny legeredményesebb csapatai 1.-1. helyezést érték el. Az osztályunk lett az akadályversenyen is a legeredményesebb a saját évfolyamán.

Röviden ennyit lehet írni a tavaszról, azon belül Szent György haváról szóló témahétről.

Németh Gergely 6.b

 

Egy héten keresztül tartott: április 19-23-ig.

A mostani tanévben különös volt a témahét, mert most nem csak a nyelvi témával foglalkoztunk, hanem Szent György havával is, ami azt jelenti, hogy egész héten keresztül minden órán - legyen az matematika vagy akár történelem - Szent Györggyel és a tavasszal foglalkoztunk. Az első napon, hétfőn, a 6. órában az udvart szépítettük. Szerda délután voltak az angol és a német nyelvi versenyek, amik fél háromkor kezdődtek. Pénteken eljött az akadályverseny napja, ahol az 5. és a 6. évfolyam osztályai küzdöttek egymás ellen. Nagyon jó helyszínek voltak, ahol különböző tantárgyakból kellett versenyeznünk a 6. a ellen, amit mi nyertük meg pár ponttal. Délután, mikor már mindenki megebédelt otthon vagy az iskolában, elmentünk a színházba és ott eredményhirdetés volt.

Reméljük, hogy jövőre is ilyen jó lesz mint most vagy még jobb! 

Németh Réka 6.b

 

A témahét órái

Hétfő reggel elindultam izgatottan az iskolába. Mindenki tudta, hogy ezen a héten Témahét van.

Reggel 8 órakor megkezdődött az első óra. Az óra első negyedében leellenőriztük a házi feladatot. Edit néni bejelentette, hogy most feladatokat fogunk megoldani a tavasszal kapcsolatban. Miután mindenki megoldotta ezeket, a tanárnő megmondta a megfejtést. Ezután rátértünk az anyagra. Nyelvtan órán egy tavasszal kapcsolatos szöveghez oldottunk meg játékos feladatokat. Testnevelés órán kimentünk az udvarra és kint játszottunk. Német órán egy tavaszi szöveget kaptunk, amit lefordítottunk. Így telt el a hét. Történelem órán Szent Györggyel foglalkoztunk, természeten csoportokra osztottak minket és különféle témákat kaptunk. Irodalmon is feladatokat oldottunk meg. Rajzon azokkal a feladatokkal foglalkoztunk, amire pénteken szükségünk lesz. Péntekre akadályversenyt hirdettek, aminek a végét eredményhirdetés zárta.

Nagyon várom a jövő évben is a Témahetet.

Stojcsics Viktória Dóra 5. b

 

Német nyelvi csapatverseny

Április 21-én német nyelvi csapatversenyt rendeztek.

A mi csapatunk a Süni nevet kapta. A csapat tagja volt Joó Dorina, Kraller Zsaklin, Stojcsics Viktória és én. A 6.-asoknak és az 5.-eseknek ugyanolyan volt a feladatlapjuk, de külön értékelték. Négyen voltunk a csapatban. Az 5.-esek öten voltak. A verseny nehéz volt, de azért boldogultunk vele. A tavaszi ünnepekről szólt. Volt rejtvény, szókereső, de a játékos feladatokat se felejtették ki.

Az eredményhirdetésen nagy volt az öröm, amikor mondták, hogy az elsők a Sünik csapata lett.

Pendli Gitta 5.b

 

Az idei nyelvi versenyt április 21.-én félháromkor tartották az 5-6. évfolyamosok számára.

A versenyt Gerencsér Kati néni vezette. Először elmagyarázták a feladatokat, majd megkaptuk a lapokat. Szerintem a tavalyi verseny könnyebb volt mint az idei. Sok keresztrejtvény szerepelt benne, és ezzel egyre csak telt az időnk. Nem minden feladatot tudtunk megoldani, de törekedtünk rá, hogy amit csinálunk, az jó legyen. A mi csapatunk neve Schwarze Tulpen  volt, ami  annyit jelent , hogy fekete tulipánok. Annak ellenére, hogy eléggé nehezek voltak a feladatok, jól szerepeltünk, 2. helyezést értünk el. 

Remélem jövőre is legalább ilyen jó lesz a verseny.

Nagy Boglárka   6.b

Egy tavaszi délután fél 3-kor kezdődött meg a témaheti németverseny.

Nagyon feszült volt a csapat, hogy milyen lesz, mennyi pontot fogunk elérni. Voltak például madarakkal, virágokkal kapcsolatban feladatok a délután során. A csapat tagjai voltak: Varga Dorottya, Molnár Sára, Szemenyei Ákos, Németh Roland. A 7. b-sek termében tartották meg. Először mi ketten a Sárával érkeztünk, aztán Roland, és egy kis idő után megérkezett Ákos is. Már kezdtünk megijedni, hogy Ákos elfelejtette vagy beteg lett. Sárával nagyon féltünk, hogy most rosszabbak leszünk, mert tavaly velünk volt Bogi és Ági, akik szinte profi németesek. Kilenc feladatot tettek elénk, ami rejtvényekből, szókirakóból és egyéb játékos feladatokból állt. Nekünk elég gondolkodtató feladatok voltak. De szerintem az ötödikeseknek még inkább, mert velük versenyeztünk, valamint az osztály- és évfolyamtársainkkal. Pénteki napon hirdettek eredményt. Amikor odaértünk, nagyon izgatottak voltunk. Harmadik helytől kezdte az olvasást Gerencsér Katalin osztályfőnökünk. Nagyon meglepődtünk, mikor a mi nevünket olvasták. Elsők lettünk!

Nekünk nagyon tetszett a témahét, remélem jövőre is jó helyezést érünk el.

Varga Dorottya 6 .b

 

Angol nyelvi verseny

Április 21-én angol nyelvi versenyt rendeztek az iskolában.

5-ös csoportok voltak. Nem volt nehéz, de nem is volt könnyű. A mi csoportunk neve a Black girl volt. Volt kettő feladat, amire vissza kellett térnünk, de még így is másodikak lettünk. Az állatokról és a tavaszról szóltak a kérdések. Voltak játékos feladatok is, mint az állatvásárlás. A pénteki eredményhirdetésen, ami kettőkor kezdődött, megtudtuk hányadikak lettünk.

Izgatottak voltunk, de mikor mondták, hogy másodikak lettünk, megkönnyebbültünk.                 

Somogyi Fanni 5.b

 

Április 21-én a Témahét alkalmából iskolánk angol nyelvű csapatversenyt rendezett.

Hivatalosan fél 3-kor kezdődött a verseny, de mi már negyed 3-kor ott toporogtunk a nagyterem előtt: Fanni, Petra, Ivett és én. Alig vártuk, hogy kiosszák a feladatlapokat. Bejött Eszti néni, és megkaptuk tőle a feladatlapokat. Egy kicsit megijedtünk, mikor mondta, hogy írjuk rá a csapatnevünket, mivel mi még nem választottunk nevet magunknak. Gyorsan hát választottunk egy találó nevet, és indulhatott a feladatok megoldása. Először egy kicsit megijedtünk, mert máris egy nehezebbnek nevezhető feladvánnyal kellett megbirkóznunk. Aztán egyre jobban belejöttünk, a végén már annyira, hogy csak írtunk és nem is gondolkodtunk. Aztán egy újabb nehéz feladat. Egyszer csak: Gyerekek, kérem a feladatlapokat! Nagyon izgultunk, hogy milyen lett. Április 23-án, az eredményhirdetésen viszont nagy meglepetés ért minket.

Másodikak lettünk. Remélem, nem fogom elfelejteni ezt a szép hetet!

Dobos Dorina Szelli 5. b

 

Az angol versenyt április 21-én ½3-kor rendezték meg az 5-6. évfolyam számára.

A versenyt Tóth Gyöngyi néni szervezte. A feladatok nagy része játékos volt, de benne nehezebb is. Pl.: mit hallok, mit látok tavasszal. De Gyöngyi néni nem egyedül dolgozott, segítője Eszti néni volt, aki nagyon értette a munkáját. Az ötödikesek nem tartották igazságosnak velünk szemben. De minket nem érdekelt. Mindenki nagyon jó csapatnevet talált ki. A mi nevünk az volt, hogy Spring  girls. Volt egy nagyon jó név még rajtunk kívül: Black roze. Ennek a csoportnak a tagjai a következők voltak: Gáspár Emese, Kiss Adrienn és Holecz Ferenc, azaz Fefe.

Szerintem jó volt a verseny igaz, hogy csak harmadikak lettünk, de nem a nyerés a lényeg, hanem a részvétel.

Nagy Petra 6. b

 

Április 21-én, szerdán délután csapatommal részt vettem az angol nyelvi vetélkedőn.

A versenyt megelőző hetek főként a színes, tarka plakátok elkészítésével teltek. Ugyanis ezért a poszterért a csapat összesen 10 pontot zsebelhetett be. A plakátunk elkészültét hosszas délutáni munka sorozat előzte meg. Másnap, 21-én délután kezdődött el a feladatlapok kitöltése, amelyeken tavasszal kapcsolatos kérdések álltak. Csapatunk viták és hosszas fejtörés után elkészült az összes feladattal. Mikor mindent megoldottunk, vígan indultunk haza, hiszen a feladatok nagy részét szépen megoldottuk. Azonban az eredményhirdetésre még várnunk kellett péntekig. Erre az eseményre a színházban került sor. Izgatottan ültünk a székeken egészen addig, amíg az angol versenyek eredményei nem jöttek. Munkánknak meglett a gyümölcse, 1. helyen végzett a csapatunk. Örömmel vettük át a jutalmat.

Reméljük jövőre is ilyen jól megrendezett versenysorozatban lesz részünk.

Csihar Dániel 6. b

 

Akadályverseny

Reggel 8 és ½9 körül kellett jönni az iskolába.

Elindultunk a megadott helyekre. Mindenkinek csapatot kellett választani. Az első állomás az informatika terembe vezetett. Lassacskán megérkeztünk a nagyparkolóba, ahol Zsuzsa néni várt minket. Hazamentünk ebédelni és visszajöttünk a színházterembe. Kiderült, hogy másodikak lettünk.

Nagyon örültünk remélem a jövő évi akadályversenybe is ilyen helyezést érünk el.

Kámán Júlia 5. a

 

Reggel fél kilenckor megkezdődött az akadályverseny.

Nagyon izgatottak voltunk. Az ajtón belépett Feri bácsi. Mindenki leült a helyére, majd megtudtuk az állomások helyét. Elindultunk az első állomásra, ami az informatika terem volt. Majd szép lassan eljutottunk az utolsóig. Ott Zsuzsa néni várt minket, egy matekpéldával. Kis gondolkodás után sikerült megoldani. Majd a verseny végeztével hazamentünk ebédelni, és délután visszajöttünk a színházba eredményhirdetésre. Mi, az ötödik a-sok, 2.-ak lettünk.

Nagyon örültünk, hogy ilyen jó eredményt értünk el és már nagyon várjuk a jövő évi akadályversenyt is.

Kónya Dóra 5.a

 

Április 23-án délelőtt a felső tagozatosoknak akadályversenyt rendeztek.

Kicsit felhős volt az ég, de nagyon jól éreztük magunkat. Mi, az 5.b osztály tanulói, negyed kilenckor elindultunk Panni néni vezetésével a Rába part felé. Nagyon sok jó helyszín volt, nekem legjobban az tetszett, amikor a Várkert játszóterén kivágott felhőket és napokat kerestünk. Az is tetszett, amikor a műhelybe mentünk, ahol tavaszi kompozíciókat kellett kirakni gyümölcsökből. Nekünk az volt az utolsó helyszín. Utána a napközisek a napközibe mentek, a többiek pedig haza. De kettőre vissza kellett jönniük a Színházba az eredményhirdetésre. Az osztályunkból sokan kaptak ajándékot. Fotópályázaton két osztálytársamnak is a fotója díjnyertes lett. Mi pedig a német versenyen az ötödikesek közül elsők lettünk. Amikor vége lett az eredményhirdetésnek, visszamentünk a napközibe.

Nagyon jó nap volt. Remélem jövőre is ilyen jó lesz.

Joó Dorina 5.b

 

Pénteken reggel fél 9 tájban kezdődött egy akadályverseny, amin nagyon sok feladat volt.

A kezdés nehezen ment, mert nem voltunk még benn és még reggel volt, de később belejöttünk. Az első állomás a könyvtárban volt, ahol nehéz nyelvi feladatok voltak. A második állomás pedig Kriszti néninél volt, ahol kosárra kellett dobni, majd a sikeres találatokért kapott szavakból idézetet kellett összerakni. A harmadik feladat az Andorka-tanyánál volt, ahol ismét nehéz nyelvi feladatok voltak. A negyedik, és a többi állomás is, már a Várkertben volt, amik nagyon izgalmasak voltak.

De a legjobb az volt az egészben, hogy nem volt iskola.

Jóna Gábor 7.a

 

Szent György havában (áprilisban) 23-án akadályversenyt tartottak a felső tagozatos diákoknak az iskola tanárai. Az osztályommal 08:15-kor indultunk a Halászcsárdához, ahol Bonczó Kati néni várt minket. A szentekről volt szó. Csapatokat alkotva egy mulatságos keresztrejtvényt oldottunk meg. A mi csoportunk végzett először a feladattal. A többieknek is nekünk kellett segítenünk. Másoknak teljesen más feladatuk volt. Egy jó negyed órával később elindultunk a töltésen, hogy eljussunk a platánfához, Iván Ivett néni "birodalmába". Miután megoldottuk a feladatot (amire már nem is emlékszem, mi volt) elindultunk a Várkert "sűrűjébe". A játszótérnél Kamilla néni várt, hogy megkeressük a 6.b-sek által elrejtett felhőket és napokat. Mikor 10 perccel később végeztünk, el kellett rejtenünk nekünk is a figurákat a következő osztály számára. Megjegyzem, sokan nagyon nehézzé tették a következő csapattal dolgát. Aztán egy rövid séta után a parkoló melletti parkba, értünk ahol Németh Zsuzsa néni adott feladatokat. A következő állomás az informatika terem volt, ahol az iskola legkedveltebb informatika tanára, Edit néni adott keresztrejtvényt. Hamar megoldottuk. Rohantunk is le a műhelybe, ahol tavaszi kompozíciót készítettünk. Az isteni gyümölcsökből gyümölcssalátát készítettünk. A fiúk egy- két másodperc alatt befalták a háromnegyedét. Egy kis séta után Eredics Éva nénihez értünk töltésen. Ott fotóznunk kellett, körülírni néhány dolgot és szókirakós játékot játszottunk. Hamarosan elindultunk Gyöngyi nénihez, ahol szintén keresztrejtvényt kellett fejtenünk. Hamar megoldottuk azt is. Aztán az iskolába mentem vissza a napközibe. Délután kiderült, hogy a mi osztályunk második lett a 6.évfolyamból, ami sajnos nem nagy dicsőség.

Remélem jövőre is lesz ilyen témahét!

Gáspár Emese Kinga  6.a

 

Az iskolai tanítás szerint későn indultunk.

A reggel az osztályban a szokásos hangzavaros, kicsit bódult volt. Mindenki fáradt, de izgatott volt. Pillanatok múlva egy szürke köpönyeges nő toppant be az ajtón. Kati néni volt az, az osztályfőnökünk. Mondta, hogy sorakozó, indulni kell. Nehezen, de összeálltunk egy egységes sorba. Ez a várkertig természetesen szétesett. Az első állomáson Kamilla néni mosolyogva várt minket. A feladat a reggeli tornának felelt meg, mert eldugott 100 darab kis színes papírocskát, ezeket kellett megkeresnünk. Hamar megtaláltuk. Gondolom, ez jó sok pontot ért. Frissen indultunk tovább a színházzal szembeni és a kastélytól jobbra található kiállítóterembe, amit mi csak istállónak hívunk. Itt feladat nem volt, hanem azokat a rajzokat, fotókat és egyéb műveket tekintettünk meg, amik a témahéttel kapcsolatban készültek. Ez nem volt számunkra annyira izgalmas. Innen kicsit unottabban, nyugodtabban indultunk el Németh Zsuzsa nénihez, ahol matematikai feladatokat oldottunk meg. Ez lekötött minket. Ezen az állomáson rontottunk talán a legtöbbet. De nem számít, menjünk csak tovább. A következő hely az informatika terem volt, ahol rejtvényeket oldottunk meg. Ezen biztos jól szerepeltünk. Majd a műhelybe mentünk le. Ezen az állomáson ki voltak rakva a padokra tálakban különböző gyümölcsök. Ezekből össze kellett valami kreatívat hozni. Ez sikerült is. Szerintem ez volt a legjobb állomás. Majd nagy lendülettel indultunk vissza az erdőbe: a Várkertbe. Ott Ivett néni várt minket egy olyan feladattal, amiben nekünk, rajzszakkörösöknek kellet részt vennünk. A feladat az volt, Beethoven 9. szimfóniájából egy kódolt szöveget kellet létrehoznunk. Azaz le kellet rajzolnunk jelekkel (betűk felhasználása nélkül) azt a bizonyos dalszöveget. Ezen sem szerepeltünk túl jól. Nehéz volt.

De a színházi eredményhirdetésen kiderült, hogy a mi osztályunk érte el az első helyezést. Azóta a falunkon díszeleg az oklevél.

Oletics Martin 6. b

 

Április 23-án volt az akadályverseny, ami reggel 8:00-kor kezdődött és dél körül ért véget.

Jó idő volt, ami éppen alkalmas egy ilyen programhoz. Csoportokra voltunk felosztva pár feladatnál, de azt is közösen oldottunk meg, hogy jó legyen. A legjobb feladat Kamilla nénivel volt, ami a Várkertbe zajlott le, s a lényeg az volt, hogy 200 sárga kört és 100 kék felhőt kellett megkeresni a bokrokban, fűben. Némelyik köröcske vagy felhő a csalánban lapult, mikor körülnéztük, csak azt lehetett látni, hogy mindenki lehajol. Talán olyan is volt, aki a fákat is nézte, hátha ott van az egyik alakzat. Mosolyogtunk, hogy páran milyen komolyan veszik, akik persze ráncolták is a homlokukat, úgy keresték az "elveszett" köröket és felhőket. Mikor megtaláltuk mindet, akkor Kamilla néni pontozott. Maximális pontszámot kaptunk rá, majd nekünk is el kellett rejteni az alakzatokat, hogy a következő csapat is meg tudja oldani a feladatot. Szerintem mindenkinek tetszett ez a játék.

Amikor végeztünk, tovább indultunk. Elmentünk a kiállítást megnézni, hogy mi és a többiek mit készítettünk a témahéten. Körbementünk és láttuk, nagyon jó rajzok születtek. Többen is megnézték újra- és újra, majd mikor végeztünk, akkor megállhattunk pihenni és enni-inni, mert annyira előre voltunk és gyorsan megoldottuk a feladatokat, hogy több időt is adtak nekünk a pihenésre. De mi menni akartunk.

Megkérdeztük, hogy mi lesz a következő állomás. Ivett nénihez kellett mennünk a Platánfához, s ott kellet a Százszorszép vers segítségével rajzolni, hogy mit jelenthet. Számokat lehetett írni, de betűket nem lehetett, így nehéz volt. Sára választhatta ki, hogy kik legyenek azok, akik rajzolnak. A legjobb rajzosok lettek: Boldizsár Eszter, Oletics Martin, Németh Roland és Csihar Dániel. Könnyen ment nekik és ügyesen is rajzoltak. Nekem ez a két feladat tetszett a legjobban, de Gyöngyi néni feladatát is kiemelném, amikor rejtvényt kellett megoldani, s Eredics Éva tanárnő feladatát, amin fényképezni is kellett.

Nekem ez volt az egyik legkedvesebb napom.

Rendes Viktória 6. b

 

A kiállítás

Idén a Témahét keretében a Kölcsey Utcai Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanulói kiállítást rendeztek a színház kiállító termében. 

Sok szép alkotás született. Szerintem mindenki kitett magáért. A rajzszakkörösökön kívül még sokan mások is gyönyörű munkákat adtak be. A fotópályázatra is remek képek érkeztek. Nagyra értékelem, hogy milyen jól tudott csapatmunkába dolgozni ennyi gyerek.

Remélem jövőre én is ilyen szépeket tudok majd készíteni.

Nagy Martin 5. b

 

Április 22-én délután elmentünk a kiállító terembe, hogy a szebbnél szebb műalkotásokat elrendezzük.

A barátnőmmel a kinagyított díjnyertes fotókat ragasztottam fel egy fotókartonra. Közben a nagyobbak is segítettek elrendezni a különböző alkotásokat. A megnyitó előtt Horváth Rebeka és Vörös Dóra gitározott, Berta Hanna pedig énekelt. Köbli Luca és Háder Adrián kettő 6. évfolyamos diák versét olvasták fel. A műsorok után a polgármester úr megnyitotta a kiállítást.  Mindnyájan megnéztük a rajzokat és a fotókat.

Elégedettek voltunk az összes alkotással.

Tompa Ráhel 5. b

 

A Fotópályázaton indultam

Modern ember- modern világ szakkörön Gyöngyi néni fotóórája után nagyon megtetszett a fényképezés.

Boldog voltam, amikor megláttam a faliújságon, hogy a Témahéten fényképeket is lehet beadni. Délután fogtam a fényképezőgépemet, és kimentem a természetbe megörökíteni pár pillanatot. Fényképeztem szebbnél szebb virágokat, érdekes fákat, párszor sikerült lencsevégre kapnom rovarokat és állatokat. De a kedvenc képem mégis az a hernyó volt, amiből nemsokára lepke lesz, de most még élvezi ezt a formáját és vidáman csúszkál a leveleken, amiket néhány helyen meg is rágott. Következő nap beadtam a képemet a pályázatra és izgatottan vártam az eredményhirdetést. Majd eljött a nagy nap. A színházban rendezték a díjkiosztót. Nagyon izgatott voltam, amikor a fotópályázat eredményeit sorolták. Annak meg különösen örültem, amikor a 3. helyezésnél a saját nevemet hallottam.

Jövőre is szeretnék a pályázaton részt venni.

Németh Kíra 5. B

 

Én a fotópályázaton indultam.

Egy szép napsütéses napon kimentem mamámék udvarába. Amit szépnek találtam, mindent lefotóztam. Felhőket, virágokat és a sziklakertet. Beadtam a képeimet és izgatottan vártam, hogy dönt a zsűri. Április 23-án volt az eredményhirdetés. Amin nem csak a fotópályázat helyezéseit hirdették ki, hanem a német versenyekét, angol versenyekét és a magyar versenyét is. Nagyon izgultam. 3. helyezett lett Németh Kíra 5.-es tanuló és Pataki Péter 6.-as diák. A 2. én lettem. Az első helyen Kálmán Viktória 5.-es gyerek végzet.

Nagyon jól éreztem magamat és nagyon örültem az eredménynek.

Kraller Zsaklin 5. b

 

Éva néni április elején egy fotópályázatot hirdetett. Minden osztályba egy szórólapot akasztott ki, amelyikre le voltak írva az adatok.

Attól a naptól fogva Éva néninél gyűltek a fotók. Sok témában vittek képeket: szobrok, virágok vagy éppen tavaszi tájkép. Az eredményhirdetés április 23-án volt, együtt az akadályverseny eredményhirdetésével. Sokféle nyereményt kaptak a nyertesek.

Én is részt vettem rajta, és 3. helyezett lettem.

Pataki Péter 6. b

 

A Versillusztrációs pályázat

2010. március végtől lehetett készülni mind a rajzszakkörön, mind otthon a Versillusztrációs pályázatra képek készítésével.

A pályázatra több témakörből lehetet választani. Nekem legjobban a nárciszos vers tetszett, ugyanis itt fejezte ki a költő a tavasz gyönyörűségét és a nárcisz önimádatát. Ezért választottam ezt, és rajzoltam egy képet róla. A választott technikám a ceruza volt. Amikor megláttam a képem a kiállításon, az nagyon jó érzés volt.

Remélem jövőre is ilyen jó pályázaton tudunk részt venni.

Horváth Martin 5.a

 

Szerdán 2-kor találkoztunk a "biankó"-teremben, ahol megkezdődött a rajzszakkör.

Ivett néni kiosztotta a verseket, s mi elkezdtünk alkotni. Én egy nárciszról szóló verset kaptam, amit örömmel illusztráltam. Pasztellkrétával dolgoztam - ami Ivett nénit nem lepte meg. A versben az a rész fogott meg, amiben a nárcisz magába szerelmesedve nézegeti önmagát a tükörben. Az is nagyon tetszett, hogy a nárcisz egymagába volt. Figyeltem arra is, hogy éjjel van, sőt már a hold is felkelt. Az eredményhirdetésen nagyon izgultam. Majd mikor Eredics Éva néni olvasta a nevem megnyugodtam. Annak is nagyon örültem, hogy ilyen szépeket fogalmaztak rólam, s mindenki másról a zsűritagok. Fölmentem a színpadra átvenni a nyereményt. Nagyon örültem, hogy fáradozásom jó eredményt hozott.

Remélem jövőre is jó helyezést érek el.

Boldizsár Eszter 6.

 

Német nyelvi verseny eredményhirdetése

Az idei nyelvi verseny eredményhirdetésére április 21-én került sor a színházteremben.

Iskolánk minden évfolyamon jó helyezést ért el, 5.-től a 8.-ig egyaránt. Bár a sárváriak most is kemény ellenfelek voltak, azért sikerült néhány 1. helyet is szerezni. A 6. évfolyamban például 1. és 2. helyezést is elértünk, első a Frühlings Gruppe, második pedig a Schwarze Tulpen nevű csapat lett, amelyben én is bent voltam.

Remélem, jövőre még jobban teljesítünk, és azt nem csak a mi csapatunknak, hanem mindegyiknek kívánom!

Fertőszegi Ágota 6. b.

 

A tavasz témahét

Április 23-án akadályverseny volt iskolánkban.

Hét állomáson folyt a játék. Voltunk a Várkertben, az iskolában, a Rába-parton három állomáson is, valamint a nagy platánnál. Mindenhol tanáraink vártak minket gondolkodtató, rajzos, kereső faladatokkal.

Ugyanezen a napon, délután fél kettőkor kiállítás-megnyitó volt a Várudvarban. Itt a témahéten készült képeket, a fotó- és versillusztrációs pályázaton készült fotókat és rajzokat állították ki. Utána volt a színházteremben az eredményhirdetés. A nyelvi versenyek, a versillusztrációs- és fotópályázat, valamint az akadályverseny eredményeit tudtuk meg. A mi osztályunk jól szerepelt majdnem az összes versenyben. Az akadályversenyt pedig meg is nyertük a 6. évfolyamon.

Szerintem jól zajlott az egész hét. Várjuk a jövő évi témahetet is.

Farkas Ádám 6. b