TÁMOP-3.2.13-12/2012-0208 A Körmendi Kulturális Központ, Múzeum és Könyvtár pályázatot nyújtott be a "Társadalmi Megújulás Operatív Programja keretében kiírásra került TÁMOP-3.2.13-12/1 kódszámú, Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában című pályázatra, melyet elnyert. A pályázat címe: "Így is lehet tanulni - együttműködés gyermekeink kulturális tudásának erősítéséért". Pályázati azonosító: TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0208. Elnyert támogatás összege: 24.247.911.-Ft A projekt időtartama: 2012. szeptember 1 - 2013. szeptember 30. Fenntartási időszak: 2013. október 1 - 2018. szeptember 30. Pályázati cél: Partneri együttműködés gyermekeink kulturális tudásának erősítéséért. A tanulási folyamat során a gyermekek személyisége fejlődjön, segítse képességeik kibontakoztatását, élményt nyújtson. A tanulási alkalmak együttesen szolgálják azon készségek és képességek elsajátítását, hogy önállóan is képesek legyenek az információszerzésre és versenyképes tudásra tegyenek szert. A kulturális intézményi közeg inspirálólag hat és olyan tudástartalmakat nyújt, melyek összefüggésben láttatják az ismereteket és emellett igényt is alakít ki arra, hogy a szervezettségen túl saját maguk önállóan is igénybe vegyék a könyvtár nyújtotta szolgáltatásokat. Együttműködő partnerek: ? Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Körmend ? Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Tagóvodája Dienes Lajos Óvoda Körmend ? Csaba József Általános Iskola Csákánydoroszló ? Kölcsey Ferenc Gimnázium Körmend ? Kölcsey Utcai Általános és Alapfokú Művészeti Iskola Körmend ? Mátyás Király Utcai Óvoda Körmend ? Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola Körmend ? Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola Hunyadi Utcai Tagozata Körmend ? Pankasz, Kisrákos, Viszák Általános Iskolája Pankasz ? Rázsó Imre Szakközépiskola és Szakiskola Körmend ? Somogyi Béla Általános Iskola Körmend Az együttműködési megállapodások és az abban vállalt foglalkozási formák szolgálják az adott intézmények pedagógiai programjainak megvalósítását és a könyvtárnak, mint pályázatot lebonyolító intézménynek a lehetőségeivel is összhangban vannak. Foglalkoztatási formák: 1. Havi egyszeri szakkör: 22 szakkör, mindegyik 2 féléves működéssel, más-más tematikával. 2. Heti szakkör: 4 szakkör, mindegyik 2 féléves működéssel. 3. Tehetséggondozás, fejlesztés 8 különböző területen. mindegyik 2 féléves működéssel. 4. Versenyek, vetélkedők, bajnokságok. Összesen: 21 alkalom. 5. Témanap, témahét. Összesen: 59 alkalom. A témanap és a témahét szervezése jobb lehetőséget teremt, hogy egy-egy területtel mélyebb és több szempontú lehetőség legyen foglalkozni. Összesen 556 különböző foglalkozás valósul meg, összesen 13 667 résztvevővel. Várható eredmények: A programok hatnak a gyermekek személyiségfejlődésére, művészeti és kreatív képességeikre egyaránt, vagyis összességében segítik az egyéni képességek kibontakozását, így az esélyegyenlőséget is. Az olvasáskultúra fejlesztése, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítése a gyermek- és ifjúsági korosztály körében. Komplex tanulási formák kialakítása, az óvodai nevelésen és tanórákon kívül a tehetségfejlesztést is szolgálja. Hosszú távú együttműködés az oktatási intézményekkel. Nő a könyvtári foglalkozások és a könyvtárhasználók száma. Összességében a pályázat nagymértékben hozzájárul a könyvtár céljainak megvalósulásához és szakmai kihívást, ugyanakkor olyan szolgáltatási potenciált jelent, amivel nő a minőségi szolgáltatásainak köre. Új rétegek kerülnek bevonásra a felhasználók körébe, ezáltal nő és szélesedik a felhasználói bázis és nő a könyvtár elismertsége. |