Boldog Batthyány László Katolikus Általános Iskola

9900 Körmend, Kölcsey u. 12.
telefon: 94/594-398
e-mail: bblkai@martinus.hu

Erdei iskolában jártunk

nyomtatási kép
Erdei iskolában jártunk …

A Boldog Batthyány László Katolikus Általános Iskola 6.a osztálya és 3 nevelője két év kihagyás után 2022. május 11-13-ig töltött felejthetetlen három napot az Őrségben. Hagyományainkhoz hűen most is a szaknyéri Napsugár Ifjúsági Tábor biztosította a szálláshelyet és a szakmai programot.

Természetesen a kirándulást megelőzte itthoni kutatómunka is, a tanulók projektmunka keretében dolgozták fel a kapott feladatokat. Foglalkoztak az Őrségi Nemzeti Park történetével, jellegzetes növényeivel és állataival, az Őrség építészetével és népművészetével, ezzel is ráhangolódva a kirándulásra.

Érkezés után rögtön gyalogtúrára indultunk a Vadása - tóhoz. A túra során testközelből is megismerkedtünk az Őrség jellegzetes növény- és állatvilágával.
A nap útinapló írásával, jókedvű beszélgetéssel zárult.

A második napon délelőtt és délután is kézműves foglalkozásokon vehettek részt diákjaink, kiegészítve ezt játékos feladatokkal, esti sétával. A tanulás mellett jócskán maradt idő a szórakozásra is.

Az utolsó napon buszos kirándulásra indultunk az Őrségbe, ahol először a pankaszi szoknyás haranglábat, Nagyrákoson a Völgyhidat, majd Őriszentpéteren a katolikus templomot néztük meg. Utunk végén Pityerszerre látogattunk el, ahol a régi épületek feltárták előttünk a hagyományos paraszti életmód jellegzetességeit. Ezután élményekkel feltöltődve, sok-sok új ismerettel tértünk haza.